Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skal ha bilen inn på service før vinter'n om en uke eller to - og da dukket et spørsmål opp i hodet mitt:
Er det "bare-bare" å levere bilen på verksted for å få tatt service, eller er det stoore forskjeller på en MSM og en NBfl, med hensyn til deler, væskemengder, væsketyper osv? (Tenker spes på motorolje, men tar også gjerne mot tips på andre ting som bør følges opp)
Da den ble kjøpt hadde den gått ca 13000 miles, nå er det i overkant av 19000 miles på odo'n... Skal sjekke instruksjonsboka først mht hva som bør gjøres på denne servicen, men tenkte det var greit å spørre her også, ettersom det jo er flere MSM'er som er på norske skilt...
(OK - der "outet" jeg vel meg selv som den som vel ikke får mest olje på fingrene....)
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
Væskemengde er vel: fyll opp til den er mellom max og min, Det står at det skal være 4 liter, mem jeg har aldri fått nedi mer enn rett over 3,5 liter. Når det gjelder olje har jeg ikke hørt noe om at det er forskjell fra vanlig MX-5 til MSM. Gå uansett for helsyntetisk olje på en slik bil. Hvis de skal skifte kjølevæske burde du bruke den som er for alumotorer.
Når jeg ved unntak bestiller deler fra Mazda sier jeg at jeg har en US importert 2003 sport.
Da slipper jeg 1 min med uffing og dumme spørsmål om regnummer osv.