Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..
Hei.
Vurderer å kjøpe en bil som står i Bodø, men bor selv i Sandnes.
Er det noen som har pris eksepler på bilfrakt fra Bodø tl Stavanger?
Eventuelt Bodø til oslo.
Eller pris på andre avstander som noen har hatt.
Hurtigruta var jo ett godt tips. Skal sjekkes ut. Er sikkert billigst å hente selv med fly helt opp, og så kjøre hjem, men det tar så mye tid...
Trodde ikke jernbanen fraktet for privatfolk, men kanskje det.
Bilen er en Chevrolet Blazer.
Trenger noe større en Mx'en og Golfen da vi holder på med hytte bygging.
Jeg har forhørt meg med Bodø - Bergen på hurtigruta en gang, men husker såklart ikke hva det var nå. Har også kjørt Bodø - Stavanger, og det er ikke noe jeg vil anbefale noen til sånt. Fordi på sånne turer tar man det neppe med ro, man vil raskest mulig hjem, og det tar på Jeg tok det på to dager da. Om sommeren
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Fant pris på hurtigruten. Nesten 7500,- fra bodø til bergen.
Kunne fått bilen for 5700,- hadde den veid 100kg mindre
Har kjørt flere ganger til Mo i rana f.eks på sommerstid, og synes det er helt topp.
Flott natur nordover
Men å kjøre nå i dette været, og så mye lenger frister lite...
Du kan også kontakte CargoLink. Eller AutoLink.. Samme firma...
De kjører nye biler fra Drammen via tog. Og har sikkert en del tomme vogner ned (Vet de bruker kombi vogner som de også frakter gods med), så det burde være en grei pris til Drammen.. Sikkert noe høyere til Stavanger.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Eller NorCargo via båt? Sendte en Chevy Blazer for en kompis fra Tananger til Bergen på båt. Husker ikke prisen, men han jugde på vekta så det gikk rimelig for seg. Spesiell bil forresten, elektrifisert med 28kW motor og 20 blybatterier. Tror nok den veier mer enn 1000kg som ble oppgitt...
Medlem nr 148
1990 MX5 (kånå sin), Inferno Red Pearl
X 1993 Miata, Classic Red
reiser du selv med hurtigruten og har med bilen fra bodø til bergen, så får du det for 2700 kr. inkludert lugar, og fraktkostnader for bil.
Du får også flybilletten fra stavanger til bodø for like over tusen lappen.
Ser ikke problemet med å kjøre ned eg. har vert flere ganger opp og ned til tysfjord så er litt lengre nord, kjørt både sommer og vinter. man kjører fint på en dag.- fine veier hele veien.. Eg mener de fleste bør ta en slik roadtrip.
Problemet er att vi har kun helgene til rådighet til å bygge hytta.
Og vi holder på å støpe nå, som vi vil bli ferdig med før frosta setter inn.
Så hvis jeg skal bruke tid til å hente bil selv, er helga oppbrukt.
Derfor lurte jeg på biltransport.
Så jeg har ikke problemer med å kjøre, da jeg elsker å kjøre, og har hatt og kommer til å ha mange flere "roadtrips" i norge, og utland.
gorefeast wrote:Problemet er att vi har kun helgene til rådighet til å bygge hytta.
Og vi holder på å støpe nå, som vi vil bli ferdig med før frosta setter inn.
Så hvis jeg skal bruke tid til å hente bil selv, er helga oppbrukt.
Derfor lurte jeg på biltransport.
Så jeg har ikke problemer med å kjøre, da jeg elsker å kjøre, og har hatt og kommer til å ha mange flere "roadtrips" i norge, og utland.
Men passer dårlig nå.
Nei da er det verre, men slike biler er vel også mulig å finne nærmere også vel,, nå er det kjøpers marked på alle biler, så om det er prisen så var bedre så er det bare å prute i vei,,
Joda. Finnes flere Blazere, men det er først og fremst eldre modeller.
Vi er på jakt etter 1999 eller nyere, og dem er det ikke mange av...
Men prutes skal det