Etter å ha kjørt 5-10 minutter begynner det å lukte litt svidd. Svidd er kanskje litt feil også, men noe er det.
Da jeg byttet olje for noen uker siden sølte jeg litt på motorblokka. Dette burde vel ha blitt svidd bort nå, eller kan det gi lukt i lang tid?
Andre tips hva jeg kan sjekke?
Lukter litt svidd etter at motor er blitt varm
Moderator: Styremedlemmer
Lukter litt svidd etter at motor er blitt varm
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Re: Lukter litt svidd etter at motor er blitt varm
Kan lukte litt i en stund,, spyl rein,indahla wrote:Etter å ha kjørt 5-10 minutter begynner det å lukte litt svidd. Svidd er kanskje litt feil også, men noe er det.
Da jeg byttet olje for noen uker siden sølte jeg litt på motorblokka. Dette burde vel ha blitt svidd bort nå, eller kan det gi lukt i lang tid?
Andre tips hva jeg kan sjekke?
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
- Status: Offline
Toppdekselboltene er de blanke boltene som monterer toppdekselet fast i topplokket. (toppdekselet er det store dekselet på toppen av motoren din, der hvor pluggledningene dine går ned) Mellom toppdeksel og topplokk sitter det en toppdekselpakning. Hvis denne er dårlig kan det piple ut olje når motoren går. Hvis det pipler ut olje på "babord" side av toppdekselpakningen (den siden av motoren der luftfilteret sitter) vil det kunne dryppe ned på dekselet som dekker eksosmanifoilen. Eksosmanifoilen og dekselet er glovarmt når motoren har arbeidstemp. Hvis du får olje på dette dekselet så lukter det sviddindahla wrote:Toppdekselboltene...?arildh wrote:Sjekk at det ikke lekker olje fra under toppdekselboltene og ned på eksosmanifoilen/dekselet.
Eksosmanifoilen/dekselet...?

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35