Den beste sammenligningen er mot "EVO 9 Stock".
Alle havner på ca. samme HK antall mens den råeste EVO 9 har 580nm der S200 har 120.
Stock Evo 9 har 350 på samme turtall.
Ikke rart turbobiler har annen karakter enn sugebiler.
Moderator: Styremedlemmer
...aka "ketchup-effekten".arildh wrote:Ikke rart turbobiler har annen karakter enn sugebiler.
Enig med denne, S2000 er vel den mest dreiemoment-fattige sportsbilen på markedet.Hauk wrote: De kunne vel ikke testa mot en "kjipere" dreiemoment-messig sugemotor enn S2000? (Og med 272 peak hp så var den neppe standard heller. Toppeffekten flyttet up and away!) Hva med noe BMW M3-greier heller? Men de hadde vel et budskap som skulle frem.
Men jeg er enig - overladning gir mest bang for the buck.
En turbobil som holdes orginal har ikke noe dårligere driftsikkerhet enn sugebil. Problemet er at det er mange luringer som skrur opp trykket uten andre tiltak.Kjakan wrote: Problemet med overlading er at driftsikkerheten er utrolig dårlig i forhold til sugemotorer, det gjelder både diesel og bensinbiler. Samt at det blir mer komplisert å skru på...F.eks 200SX S13 og S14 raser jo tettere enn sola skinner. Heller en dreiemomentfattig MX5 som kjører mnd etter mnd, istedenfor en defekt turbobil som alltid er prosjekt.
Ja spennende å se, eg vil også dra max ut av kjerra uten turbo, kunne tenkt meg å fått kjøpt en ferdig racemotor ifra japan eg,,DrHolm wrote:fort gjort.blir jo spennende å se hva Pyshå og de andre får ut av bilene.
selv om det er uten turbo.