Erfaringer med KyB AGX?
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
- Status: Offline
Erfaringer med KyB AGX?
heisann, ser det er mange rundt omkring som kjører med KyB Agx dempere, og jeg er derfor litt intressert i å høre hva folk her har av erfaringer med dem.
Hvordan fungerer Justeringa, er det mye forskjell på kjøreegenskaper før og etter?
Foreløbig ligger det bare senkesett i stua hjemme, men den blir nok stiva opp ytterligere mot sommeren.
Hvordan er det med Godkjenning på EU kontroller og sånn, det er vel ikke noen godkjenningspapirer på disse?
Hva salgs andre mods bruker dere med dem i oppsettene, og til slutt hva er alternativene?
Hvordan fungerer Justeringa, er det mye forskjell på kjøreegenskaper før og etter?
Foreløbig ligger det bare senkesett i stua hjemme, men den blir nok stiva opp ytterligere mot sommeren.
Hvordan er det med Godkjenning på EU kontroller og sånn, det er vel ikke noen godkjenningspapirer på disse?
Hva salgs andre mods bruker dere med dem i oppsettene, og til slutt hva er alternativene?
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Re: Erfaringer med KyB AGX?
Bittelitt av det du spør om i hvert fall: Det kreves ingen TÜV-godkjenning av støtdempere - kun fjærer.Kolbotn wrote:heisann, ser det er mange rundt omkring som kjører med KyB Agx dempere, og jeg er derfor litt intressert i å høre hva folk her har av erfaringer med dem.
- Miatapowers
- 7200 RPM
Nei trenger ikke det, så teoretisk så kan du lage ditt eget senkesett med originale fjører, og kun senke fjørskåla, men da må du ikke senke mer enn at fjørene sitter fast ved full rebound,,Kolbotn wrote:Hmm, det visste jeg faktisk ikke... trodde det krevdces papirer på alt jeg:D

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Kyb AGX er nok det beste du får kontra pris.
Skal du ha noe bedre, må du nesten over på Øhlins, JIC eller FM Afco.
Evt. Tokico Illumina (men har hørt mange sliter med kvaliteten på disse).
Kjører på Kyb AGX selv, og FM fjærer og FM swaybars.
Knallkombo.
-n
Knallkombo.
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
eg har nå tokico sine, men må innrømme at kyb virket bedre kvatetsmessigt, bedre justering på kyb mener eg da, lett å ødelegge den på tykico sinenope-mx5 wrote:Kyb AGX er nok det beste du får kontra pris.
Knallkombo.
-n
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Vegard
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 0
Du må jo under bilen for å justere kyb agx sine da.StianOppistov wrote:eg har nå tokico sine, men må innrømme at kyb virket bedre kvatetsmessigt, bedre justering på kyb mener eg da, lett å ødelegge den på tykico sinenope-mx5 wrote:Kyb AGX er nok det beste du får kontra pris.
Knallkombo.
-n
Tokcio så er det jo på toppen (altså justerbart fra bagasje rom og under panseret, med en flat skru trekker)
Jeg har justert mine mye og har ikke merka at de var så skrøplige...
- Miatapowers
- 7200 RPM
må bruke skrujern, og vil ødelegge dette sporet om man justere mye, med kyb så var det bare å legge seg ned å vri.Vegard wrote:Du må jo under bilen for å justere kyb agx sine da.StianOppistov wrote:eg har nå tokico sine, men må innrømme at kyb virket bedre kvatetsmessigt, bedre justering på kyb mener eg da, lett å ødelegge den på tykico sinenope-mx5 wrote:Kyb AGX er nok det beste du får kontra pris.
Knallkombo.
-n
Tokcio så er det jo på toppen (altså justerbart fra bagasje rom og under panseret, med en flat skru trekker)
Jeg har justert mine mye og har ikke merka at de var så skrøplige...
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
Relativt dyre, og i min erfaring relativt myke.Banzaibaggen wrote:Selv har jeg bare godt å si om gule koni. Er det noen grunn til at de ikke står på lista?nope-mx5 wrote:Kyb AGX er nok det beste du får kontra pris.
Evt. Tokico Illumina
-n
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Rudolf
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 627
Jeg er meget fornøyd med mine justerbare KoniBanzaibaggen wrote: Selv har jeg bare godt å si om gule koni. Er det noen grunn til at de ikke står på lista?

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
KYB rewls. Skulle likt å teste KYB og FM fjærere (den gamle versjonen) på MSMen for sammenligning med AFCO da det var helt overlegent på NA'n.
De har kun rebound setting, som holder til hobby kjøring. Lå på 7-9 på banekjøring.
En anne ting jeg likte med FM fjærer, (i allefall de forrige) var at det var OEM sorte og ga moderat senking som så "rett" ut. Fikk derfor ikke noe pes fra EU eller andre kledd i uniform.
De har kun rebound setting, som holder til hobby kjøring. Lå på 7-9 på banekjøring.
En anne ting jeg likte med FM fjærer, (i allefall de forrige) var at det var OEM sorte og ga moderat senking som så "rett" ut. Fikk derfor ikke noe pes fra EU eller andre kledd i uniform.