Page 1 of 1
FlyinMiata selger nå Cosworth supercharger for NC
Posted: 17 Dec 2008, 10:30
by arildh
http://www.flyinmiata.com/index.php?dep ... r=03-90010
Ser strøkent ut. Skikkelig gjennomtenkt mht. plassering, integrert IC, reflash av stock ECU og OEM look.
Lover 250 hester på bakhjulene. Det er jo slettes ikke galt.
Men prisen derimot er "gal" ( 40K + frakt ) * 1.25 moms = ~ 53 000 ish penger.

Posted: 17 Dec 2008, 11:16
by inglar
Pelle, dette er jo noe for deg

Posted: 17 Dec 2008, 11:31
by DrHolm
coolt! noe dyrt, men ser sykt strøkent ut da.
Posted: 17 Dec 2008, 11:34
by Vidar
Så veldig strøkent ut..
Kunne nesten lurt noen til at det var originalt.. med tanke på EU kontroll
Men prisen var veldig stiv for en MP62 presse..
Posted: 17 Dec 2008, 11:36
by Miatapowers
Fristende ja, er dette mulig å godkjenne da, ford og cosworth er jo ett kjent navn.,
Posted: 17 Dec 2008, 11:40
by arildh
Om man gjør som FM antyder, sliper ned merket og pulverlakkerer så vil man neppe få problemer uansett. Vil tro at SVV også hadde problemer med å finne noe galt i et slikt motorrom.
Posted: 17 Dec 2008, 11:41
by Miatapowers
arildh wrote:Om man gjør som FM antyder, sliper ned merket og pulverlakkerer så vil man neppe få problemer uansett. Vil tro at SVV også hadde problemer med å finne noe galt i et slikt motorrom.
Ja vil tro man gjemmer unna det meste da, såg rimelig originalt ut iallefall,
Posted: 17 Dec 2008, 11:42
by Miatapowers
Står lite om hva motor den passer til, eg regner med den er til 2,0 men vil den passe på 1,8, så kan man snart få en nc med grei power til ok pris,,
Mazda nc bruker MZR motor, den på 1,8 har 83mm borr og 2.0 har 87.5mm ellers så har de samme opplysninger, er det samme motor grunn eller litt mindre, 2.3 litern har samme borr som 2.0 men 94mm slaglengde, så man kan lett bygge en 2,3 liter nc uten at noen ser noen forskjell, så teoretisk så kan man få enorme krefter ut av ncèn
Posted: 17 Dec 2008, 12:29
by Pelle
inglar wrote:Pelle, dette er jo noe for deg

Kanskje noe å vurdere til 70 årsdagen min

Posted: 17 Dec 2008, 14:02
by Hauk
StianOppistov wrote:Står lite om hva motor den passer til, eg regner med den er til 2,0
Ja, står at de regner med å havne på 250 whp, ca 100 mer en originalt.
(2.0l NC har 170 hk i USA.)
Posted: 17 Dec 2008, 23:29
by Vidar
Pelle wrote:inglar wrote:Pelle, dette er jo noe for deg

Kanskje noe å vurdere til 70 årsdagen min

Ikke noe å vurdere.. Løp og kjøp

Posted: 18 Dec 2008, 19:47
by AJF
Damn.. så strøkent ut.. kanskje om noen år når jeg går lei NBen
Løp å kjøp Pelle ingen grunn til å vente på jubiler

Posted: 19 Dec 2008, 09:49
by uggla
Han blir jo ikke 70 med det første da...
Han kan jo heller ønske seg en ...tja.... "NE" med kompressor til jubiléet.

Posted: 19 Dec 2008, 10:02
by Pelle
He, he, ..spørs om ikke det vil bli en ND, er trods alt ikke såå lenge til

Posted: 20 Dec 2008, 09:54
by inglar
Det samme settet er omtalt litt i det nye Gatebil bladet også. Finnes hos
http://www.coordsport.com til 2999 pund. Send det til Sverige så slipper du unna moms også
Det ser ut til at du får strokerkit fra Cosworth til 517 pund også

Da blir den stroket opp til 2.3 liter.