(opp)startproblem
Moderator: Styremedlemmer
(opp)startproblem
Jessery...motoren er omsider ferdig montert...men den startet desverre ikke. Motoren får bensin så feilen ligger ikke der... Motoren kjinner, men den fyrer ikke. Jeg lurer på om ikke coil'en kanskje har fått seg en kakk under transport og således tatt kvelden. Noen som kanskje har noen tips foruten coil?
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Sjekk om den tenner, legg kablene på toppdeksel og med plugger i, om de gnistrer når du kinner så er coilen nok i orden, kanskje du mangler en kontakt, eventuelt har koblet feil på noe, kanskje så enkelt feil på bensinslangene,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Jøss...det var raskt levert Stian. Enkelte ganger tror jeg faktisk at du har flyttet inn her i forumet for du er som regel raskt ute når det kommer nye poster
Skal sjekke dette med pluggene. Er nye plugger så det skal ikke være dem. Har heldivis en coil liggende fra den andre motoren
Er noe usikker på en tilkobling på "boksen" på høyre side på bildet:
Er fire slanger der som det kanskje kan ha blitt noe tull med i så fall. Men ut i fra det jeg husker og det vi ser på bilder så skal det stemme.
Men jeg er usikker på om det kan ha noe utslag på om motoren starter eller ikke. Ellers er jeg noenlunde sikker på at resten er koblet riktig
Men sikker kan jeg jo ikke være siden bilen ikke starter

Skal sjekke dette med pluggene. Er nye plugger så det skal ikke være dem. Har heldivis en coil liggende fra den andre motoren

Er noe usikker på en tilkobling på "boksen" på høyre side på bildet:
Er fire slanger der som det kanskje kan ha blitt noe tull med i så fall. Men ut i fra det jeg husker og det vi ser på bilder så skal det stemme.
Men jeg er usikker på om det kan ha noe utslag på om motoren starter eller ikke. Ellers er jeg noenlunde sikker på at resten er koblet riktig

Men sikker kan jeg jo ikke være siden bilen ikke starter

94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Miatapowers
- 7200 RPM
Bildet er fra demonteringenStianOppistov wrote:Ser ikke noe gale på bildet, men kan det vera noe startsperre dritt så lurer deg her eller..

Hjem til helgen igjen og prøve...kan ta bilde og legge ut da
Last edited by m1chael on 26 Jan 2009, 19:24, edited 1 time in total.
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Skal prøve ut dette til helgenSweetMX5 wrote:hvis du kobler av massemåleren vil motorn starte men den vil dø igjen etter omtrent 1 sek.. så det skuille gå greit om den var kobla feil også.. prøv å koble den av da? bare for og se.

94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Ikke så vidt jeg kan huske nei... Er klar over at "worst case scenario" er at styreenheten har tatt kvelden...men jeg vil eliminere ut coilen før jeg ser på det alternativet.mrinzane wrote:blinker startsperre lampa di når du kjinner?
94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- TraCkinG
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 587
Vet ikke om dette har noe for seg da, men var faktisk samme med min i fjor, og da hadde jeg bare tatt bensinslangene på omvendt av hva de faktisk skulle.. Bensinsystemet fungerte, men bilen bare "kinte", gikk aldri..
Måtte forsåvidt bruke startgass for å få den til å gå forsåvidt da, men er jo et forslag!
Måtte forsåvidt bruke startgass for å få den til å gå forsåvidt da, men er jo et forslag!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
hmm...herved notert. Dette skal sjekkes ASAP..eller så fort jeg kommer meg hjem til bilenTraCkinG wrote:Vet ikke om dette har noe for seg da, men var faktisk samme med min i fjor, og da hadde jeg bare tatt bensinslangene på omvendt av hva de faktisk skulle.. Bensinsystemet fungerte, men bilen bare "kinte", gikk aldri..

94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Her er vinneren!! Bytta om på slangene og da fyrte den på 1. forsøket gittTraCkinG wrote:Vet ikke om dette har noe for seg da, men var faktisk samme med min i fjor, og da hadde jeg bare tatt bensinslangene på omvendt av hva de faktisk skulle.. Bensinsystemet fungerte, men bilen bare "kinte", gikk aldri..

Bytter hjullager nå samt bytter alle oljer...så nå blir det velstand i gården

94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Miatapowers
- 7200 RPM
Se der ja, det enkle er ofte det letteste, må passe på at de ikke krysser, gjorde selv engang for 10 år siden med en 323, men lærte av dette,,m1chael wrote:Her er vinneren!! Bytta om på slangene og da fyrte den på 1. forsøket gittTraCkinG wrote:Vet ikke om dette har noe for seg da, men var faktisk samme med min i fjor, og da hadde jeg bare tatt bensinslangene på omvendt av hva de faktisk skulle.. Bensinsystemet fungerte, men bilen bare "kinte", gikk aldri..
Bytter hjullager nå samt bytter alle oljer...så nå blir det velstand i gården

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
Regner med at den sitter nå ja... men for å si det sånn... det blir LENGE før at jeg bytter motor igjenStianOppistov wrote: Se der ja, det enkle er ofte det letteste, må passe på at de ikke krysser, gjorde selv engang for 10 år siden med en 323, men lærte av dette,,og regner med du husker det neste gang,,

94 1.8 (Prosjekt)
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Miatapowers
- 7200 RPM
Ja får håpe det, du har vert nok uheldig med denne, men er fort gjort å rase en motor om du ikke får den justert skikkelig også.. så ver litt obs på dette i fremtiden,,m1chael wrote:Regner med at den sitter nå ja... men for å si det sånn... det blir LENGE før at jeg bytter motor igjenStianOppistov wrote: Se der ja, det enkle er ofte det letteste, må passe på at de ikke krysser, gjorde selv engang for 10 år siden med en 323, men lærte av dette,,og regner med du husker det neste gang,,
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH