Erfaringer med oljekjøler fra mx5parts
Moderator: Styremedlemmer
Erfaringer med oljekjøler fra mx5parts
Sitter og planlegger en bestilling fra mx5parts. Er det noen som har prøvd dette oljekjøler kitet, eller har noen formeninger om konstruksjonen på det?
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/892
Ser foresten at de har noen vinyl softtopper der også... Er de noe tess, eller er det bare cabrioworld som gjelder der?
Hadde jo vært greit å bestille alt på en plass...
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/892
Ser foresten at de har noen vinyl softtopper der også... Er de noe tess, eller er det bare cabrioworld som gjelder der?
Hadde jo vært greit å bestille alt på en plass...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
kjølerkittet, ser kult ut, men er mangelfullt mener jeg. ihvertfall om du har planer om å kjøre bilen på vinterføre.. Det er et must med termostat i sånne system mener jeg, ellers vil bilen bruke unødvendig lang tid på å få vettug oljetemp.. (skal ikke ha for lav temp heller)
filter relocation? tja ja njaei.. ikke no fan.. introduserer ekstra punkter ting kan feile på, og ærlig talt, hvor vrient er det egentlig å bytte filter orginalt..
den gode løsninga, er en termostat innebygget i plata bak org filter. to slanger til oljekjøler, og ikkeno mer jall rundt det..
filter relocation? tja ja njaei.. ikke no fan.. introduserer ekstra punkter ting kan feile på, og ærlig talt, hvor vrient er det egentlig å bytte filter orginalt..
den gode løsninga, er en termostat innebygget i plata bak org filter. to slanger til oljekjøler, og ikkeno mer jall rundt det..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
flyin miata har fått et kitt nå med bra monteringsplass og termostat, du burde sjekke ut det 

95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
Nå vet jeg ikke helt hvordan NA er i motorrommet, men på en Nb er et relocaterkitt ganske digg da det er et stag som går over oljefilteret. Vet ikke hva den heter, men den saken du setter mellom filteret og motoren bygger en del ut slik at det blir noe køddent å få filteret av og på. Men FM sitt kitt så meget bra ut siden det følger med monteringsbraketter.Harald wrote:kjølerkittet, ser kult ut, men er mangelfullt mener jeg. ihvertfall om du har planer om å kjøre bilen på vinterføre.. Det er et must med termostat i sånne system mener jeg, ellers vil bilen bruke unødvendig lang tid på å få vettug oljetemp.. (skal ikke ha for lav temp heller)
Har handlet inn kittet fra IL (som ser helt likt ut som det fra mx5parts) Her må en finne braketter selv og feste kjøleren på en forsvarlig måte. Men alt av slanger o.l. er topp kvalitet hvertfall.
Skulle gjerne sett den FM kjølern montert. Ser ikke for meg at det blir så mye flow igjennom den når den monteres på tannstanga.
Men å selge et oljekjøer "kit" uten braketter eller opplysning om hvor den kan monteres er drøyt (Mx5parts). Jeg holdt på en god stund før jeg fant ut hvor mitt hjemmemekka opplegg skulle monteres og det ble heller ikke optimalt takket være IC rør.
Men å selge et oljekjøer "kit" uten braketter eller opplysning om hvor den kan monteres er drøyt (Mx5parts). Jeg holdt på en god stund før jeg fant ut hvor mitt hjemmemekka opplegg skulle monteres og det ble heller ikke optimalt takket være IC rør.
satt og tenke på samme plassering som deg arildh men jeg har bare ikke kommet i gang med det enda, men jeg har tenkt meg siden mine IC rør går rett ned så har jeg bedre mulighet for deg tror jeg med tanke på plasering av kjøleren..
hva tror du inglar?
hva tror du inglar?
O:'01 Yamaha R1 1000cc
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
de fleste ferdige kit har ikke vettug monteringsløsning ferdig nei..
fm sin løsning for montering synes jeg virka noe "fort og gæli"..
slik løste jeg det.
adapterplate med termostat...

oljelkjøler montert foran radiator, hengende med enkel brakett fra festene som normalt holder ac radiatorn(min har ikke ac)..

den svære på siden der er ikke koblet til enda, og har en tvilling på andre siden.. de to skal erstatte den ene midt på..
overkill er alltid bra
fm sin løsning for montering synes jeg virka noe "fort og gæli"..
slik løste jeg det.
adapterplate med termostat...
oljelkjøler montert foran radiator, hengende med enkel brakett fra festene som normalt holder ac radiatorn(min har ikke ac)..
den svære på siden der er ikke koblet til enda, og har en tvilling på andre siden.. de to skal erstatte den ene midt på..
overkill er alltid bra

-*Snylter*-
Jeg har ikke noe behov for å flytte selve filteret.... er egentlig mest higen på en oljekjøler som er lett å plassere og feste, samt kanskje en termostat ja... jeg kjører ikke på vinteren da, men er jo kjekt å få driftstemp innen rimelig tid da...
Flyin sitt så jo litt mer vellaget ut ja.... litt dyrere da... men men....
Flyin sitt så jo litt mer vellaget ut ja.... litt dyrere da... men men....
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
- Miatapowers
- 7200 RPM
Eg vurdere selv ett ebay kit, mye rimeligere enn mx5parts, og flygende miata, man får også rimelige kit på www.turbofun.no eller com, en i norge så faktisk selger rimligere tuning deler..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
Veldig ofte er billige tuningdeler deler som lett ryker.
Jeg vil IKKE ha oljeslanger og koblinger som er av billigste jallakvalitet.
Kan brått bli veldig dyrt om det blir skikkelig lekkasje på en slik slange.
Er jo litt trykk på olja, så en motor tømmes ganske så raskt under kjøring.
Ikke alt det lønner seg å kjøpe på billigste hylle
-n

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
- Miatapowers
- 7200 RPM
Nei er jo noe der, men vet man virkeligt at de dyreste kittene har så mye bedre slanger,, , kjenner noen så bruker rimelige kit, og de funker jo,, i flere år..nope-mx5 wrote:Veldig ofte er billige tuningdeler deler som lett ryker.
-n

Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH
turbofun er jo seriøst firma, har jo mange kjente merker også, de har ikke akratt obx kvalitet på varene sine
kompiser som har kjøpt mye derfra

95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
cluet er å kjøpe noe med termostat. og skrudde koblinger av god kvalitet, slangen er ofte mindre viktig.. men ikke bruk no drit med slangeklemmer osv.. det kan bli kostbart. monter kjøler i direkte luftstrøm, og monter den solid..
er man litt nevenyttig slenger man sammen et kit med biter fra summit eller hva f, og monterer tilpasser som det passer seg.
er man litt nevenyttig slenger man sammen et kit med biter fra summit eller hva f, og monterer tilpasser som det passer seg.
-*Snylter*-
- Miatapowers
- 7200 RPM
Man får jo meget rimelige kjølere på ebay, kunne du satt isammen hva man feks trenger ifra summit da,Harald wrote:cluet er å kjøpe noe med termostat. og skrudde koblinger av god kvalitet, slangen er ofte mindre viktig.. men ikke bruk no drit med slangeklemmer osv.. det kan bli kostbart. monter kjøler i direkte luftstrøm, og monter den solid..
Mx-5 Nb 10TH
Mx-5 Nb 10TH