Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Siden jeg skal bytte motor i helga og dermed fylle opp en motor med ny olje lurer jeg på om dette er en brukendes olje? eller må den være helsyntetisk?
Håper på fornuftige tilbakemeldinger Gjerne med henvisning til andre butikker i Stavangerregionen med god olje på tilbud om denne skulle være uegnet.
På gmlebilen med presse brukte jeg kun helsyntetisk olje. Det var vel 5-40 Mobil 1 kjøpt på SmartClub for rett over 400 for 4 liter.
På den andre bruksbilen jegh ar bruker jeg vanlig billig olje, men den blir ikke kjørt så hardt. Er ikke en bil som er så mye verdt så da går det kun i billigere ting. Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en helsyntetisk olje. MX-5´en er jo et leketøy og du kjører sikkert ikke som en prest hele tiden. Greit å vite at motoren får "the good stuff" når en presser den.
I vinter har jeg kjørt på Mobil1 helsyntet 0w40 til 99,- pr.liter fra Europris.
ca. 50,- pr.liter for halvsyntet er jo ikke dyrt, men ikke noe jeg hadde brukt på min bil.
I Bergen har jeg kommet frem til at OBS Bygg på Lagunen er stedet å kjøpe olje. De har alltid lenge åpent, og prisen på oljen er heller ikke så ille.
Betalte 399,- for 4 liter Mobil 5W50 fullsynt. sist jeg var der. Er dog ikke sikker på om dette var tilbuspris eller vanlig.
John_91BRG wrote:I Bergen har jeg kommet frem til at OBS Bygg på Lagunen er stedet å kjøpe olje. De har alltid lenge åpent, og prisen på oljen er heller ikke så ille.
Betalte 399,- for 4 liter Mobil 5W50 fullsynt. sist jeg var der. Er dog ikke sikker på om dette var tilbuspris eller vanlig.
John_91BRG wrote:I Bergen har jeg kommet frem til at OBS Bygg på Lagunen er stedet å kjøpe olje. De har alltid lenge åpent, og prisen på oljen er heller ikke så ille.
Olja på Obs! koster mer til vanligt. Det du betalte var tilbudspris.
Pluss det er vist ikke den skikkelige mobil1 men er en litt dårligere olje med andre spesifikasjoner, eg kjøpte for øvrig den skikkelige av turbohansen på mazdaforumet til en skikkelig pris, men man må da kjøpe en kartong, enten 12x 1liter, eller 4x 4litere, eg valgte liters, pga føler det er lettere å fylle,
Olja på Obs! koster mer til vanligt. Det du betalte var tilbudspris.
Pluss det er vist ikke den skikkelige mobil1 men er en litt dårligere olje med andre spesifikasjoner, eg kjøpte for øvrig den skikkelige av turbohansen på mazdaforumet til en skikkelig pris, men man må da kjøpe en kartong, enten 12x 1liter, eller 4x 4litere, eg valgte liters, pga føler det er lettere å fylle,