Check engine lys
Moderator: Styremedlemmer
Check engine lys
Fikk opp et gult "Check engine" lys på bilen. Dette var bare noen dager etter at jeg hadde byttet eksos, så jeg mistenkte lambda sonden på eksosen siden denne var blitt flyttet på. Jeg fikk lest av og re-satt feilkoden hos Mazda (husker ikke nummeret). Dette var en litt ubestemmelig feilkode som de hadde hatt noen få ganger før. De hadde endt med å bytte coiler for å få bort feil koden (de hadde også byttet LMM uten at dette hadde løst problemet), men det kunne også være litt for stor motstand i coilene som egentlig ikke var noe problem.
Varsellampa dukket opp igjen ca. 1 uke etter at de hadde re-satt den. M.a.o. jeg er litt rådvill. Ikke noe kjekt å kjøre med en gul lampe, selv om den går som en klokke uten fusking. Det mest naturlige er at dette har noe med at jeg har byttet til større eksos.
Noen som har vært borti tilsvarende eller har noen gode råd?
De var ærlige nok til å si at det lønte seg å bestille coiler fra England (antar MX-5 parts) siden disse var identiske, men til halvpris av hva de kunne levere.
Ka dokk tru, godtfolk?
Varsellampa dukket opp igjen ca. 1 uke etter at de hadde re-satt den. M.a.o. jeg er litt rådvill. Ikke noe kjekt å kjøre med en gul lampe, selv om den går som en klokke uten fusking. Det mest naturlige er at dette har noe med at jeg har byttet til større eksos.
Noen som har vært borti tilsvarende eller har noen gode råd?
De var ærlige nok til å si at det lønte seg å bestille coiler fra England (antar MX-5 parts) siden disse var identiske, men til halvpris av hva de kunne levere.
Ka dokk tru, godtfolk?
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Har skifta hele systemet; downpipe, cat og bakover.
Edit: Kan det være den nye katalysatoren som leverer for høye verdier av et eller annet?
Kikket på skjermen deres, feil på eksos sto på en lang liste over mulige feil? Skal sende et spm til FM for å høre om de har vært borti lignende etter cat bytte.
Edit: Kan det være den nye katalysatoren som leverer for høye verdier av et eller annet?
Kikket på skjermen deres, feil på eksos sto på en lang liste over mulige feil? Skal sende et spm til FM for å høre om de har vært borti lignende etter cat bytte.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
hadde noe sant på min og... husker ikke om det var før eller etter ej monterte eksos men det var en eller anna ventil tror ej....
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Hadde vært supert om du skvisa hukommelsen litt
Hva slags ventil kan det være snakk om?
Jeg har jo også denne boost control solenioden som står der og lever sitt eget liv. Men hadde det vært den hadde det vel kommet fram av feilkoden.

Hva slags ventil kan det være snakk om?
Jeg har jo også denne boost control solenioden som står der og lever sitt eget liv. Men hadde det vært den hadde det vel kommet fram av feilkoden.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Spurte fordi det er vanlig på RX-8 om man fjerner cat, og hvis man clearer den kommer den tilbake etter en stund (ikke alltid på minuttet).
Der får man den heller ikke vekk uten å endre i PCMen. Fins sikkert noen tjuvtips til MSM, får høre med FM, men kan vel være mye annet også med såpass endringer da
Der får man den heller ikke vekk uten å endre i PCMen. Fins sikkert noen tjuvtips til MSM, får høre med FM, men kan vel være mye annet også med såpass endringer da

Lest meg litt opp på MSM forumet. Har resatt ECU'en ved å ta av batteripolene et kvarter. Noen som mener at ECU'en må "lære seg" de nye betingelsene med åpere luftgjennomstrømning. Jeg har mine tvil om ECU'en er så smart. Feilkoden forsvart ihvertfall, så får jeg se hvor lenge det varer. Kan ikke være en kritisk feil dersom det tar flere dager før den kommer tilbake.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
Takk for det! Jeg var innom Mazda og fikk lest av koden. Men det hjelper ikke når erfarne verkstedfolk på Mazda bare står og klør seg i hode. Men nå ser det ut som reset med å ta av batteripolene gjorde susen.
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563