Nytt spesialvåpen avslører biltrimmere

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by Miatapowers »

Problemet at vi ikke får godkjent en dritt, har selv skrevet endel søknader de siste årene, både på mazda 323 og mx5. på mx5 er eg ikke helt fornøyd med svaret da de hadde sett feil, de hadde lest kw og eg hadde skrevet hk,, så da ble det for mye, men mistet da lysten på turbo, og trimmet svært lite og modurat så er innenfor lovlige antall hk,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
AOB
6500 RPM
6500 RPM

Post by AOB »

Finnes det ikke en løsning som gjør at du kan skru på full effekt før start eller rett etter start av motor og som stilles tilbake til originalt dersom tenningen blir skrudd av?
Markedet for dette viser seg jo nå.
En knapp et sted som er lite synlig...?
Sjåfør hos BjerkVoss Racing (lik oss på facebook)
-1999 1,6L "Gulliver"
-1994 1,8L Brg "BR01"
X 2004 Mazdaspeed MX-5 T.Grey "Diesel"
X 1998 1,6L Mx5 (grønn) "Mia"
NSK Medlem nr: 4319
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Synes det er tragikomisk hele greia. Snakk om å mistenkeliggjøre folk. Uten å ha gjort noe galt så blir du dratt bort til en trafikkstasjon hvor de garantert kommer til å gi deg påpakk om du har bevegd på en skrue. Og det er garantert at de tar japanske styla biler mer enn en Mercedes. Er snart forbudt å ha kule biler i dette landet.

Og ja, det fins plenty av ting som gjør at du kan skrue ned effekten når man blir vinka inn. Spørsmålet er om de ikke sjekker enda mer nøye enn å bare ha en i bilen.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
mrinzane
7200 RPM
7200 RPM

Post by mrinzane »

Synst fokuset burde vært å prøve å ha mer forståelse og kunnskap til at folk kan få godkjenne trimming osv. uten å komme med usaklige grunner for et NEI.

Man må bare forvente trimming siden det koster for mye i dette landet å kjøpe en bil med mye hester for mannen i gata.
Mazda MX-5 05 sølv NBFL 1,8 Sport.
X Mazda MX-5 10th Anniversary nr. 7395
X Mazda MX-5 91brg.
X Mazda MX-5 92rød.
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 554

Post by DrHolm »

en bil er jo bare en ting, og framkomstmiddel. er det virkelig ingen her som kan skjønne det..?! :roll:
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

DrHolm wrote:en bil er jo bare en ting, og framkomstmiddel. er det virkelig ingen her som kan skjønne det..?! :roll:
ja, en bil er jo det... men ikke en roadster :P
en roadster er som en privat berg og dalbane som ikke går i loop men akkurat dit du vil,
ta politikerne og byråkratene med på tur så blir dem også opplyst...
eller.. de blir sikkert immunisert med en vaksine, injisert en gang pr. sesong
desverre :(

skjønte ironien din altså :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Ja det er ikke alle som forstår gleden. Jeg vurderte jo litt å kuppe dette miljøløpet hvor de kjørte hydrogen RX-8en med Navarsete i og komme med siden av dem og gi på, men redd det hadde virka mot sin hensikt ;)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
noekult
1000 RPM
1000 RPM

Post by noekult »

biXen wrote:Ja det er ikke alle som forstår gleden.
End of the day, de som går glipp av et av livets bestsmakende frukter 8)

Men Guuuud så hissig jeg blir av noen miljøsnobb-, kjør-elbil- og bare-en-bil-kommentarer :p
1993 LE solgt.
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM

Post by Kjakan »

Hele saken, og prioriteringene til Staten er tragisk.
Selv etter så massive importavgifter, omreg-avgifter fra helvete, årsavgifter og skyhøye bensinpriser, så svir dem av masse penger på dyno og masse overtidsutgifter for lønningskontoret. På biltilsynet er det alltid for få i skranken, oppkjøringskøer på 6 uker og ytterst svake åpningstider, men kommunistisk nattarbeid har dem råd til!!!
Trondheim må være det verste stedet i landet for bilentusiaster, her har de terrorisert folk med fine biler i mange år. Sjeleglad jeg ikke bor der...
En av få positive ting med Oslo er at man som regel får kjøre i fred iom at purken har viktigere ting å ta seg til enn rånersjekk og fartskontroller 04 om natten...
Personlig hadde jeg nektet å teste M5en på BTS uten stor vifte for avkjøling, symbolsk erstatning hvis ingenting var galt samt at de skriftlig tok ansvar v/havari. Jeg har ingen respekt for autoriteter, og BTS er en eneste stor vernet bedrift.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

Er vel ikke noe nytt at Rånere/Bilinteresserte er "folkefiende" nr- 1 i Trondheim (I Politiets/Biltilsynets øyne.
Har hørt om denne dynotestern før (takk for SMS varsling :) )

Er vel ikke så lenge siden at politiet/biltilsynet plomberte alle pansra på bilene til de som oppholdt seg på Bilbyen (Sammlingssted for rånere/bilintereeserte) og påla dem til å kjøre til Biltilsynet for teknisk kontroll...
Noen år før det, ble de vel jaga vekk i fra sitt gammle tilholdssted..

Leste vel i artikkelen at det var risiko for 100 000,- i bot. Hva blir Subsidiær fengselsstraff for det ?
Par år lengre enn overlagt drap ?

Vi burde prøve å komme i dialog med teknisk på Mazda norge... Prøve å får de på gli til å få laget dokumeter på hvor mye MX5ene tåler av effekt.
Om vi hadde et slik dokumet tilgjengelig for alle modellene, hadde det vært litt lettere å få mx5er godkjent. Noe det er behov for.

Om noen hjelper meg, blir jeg gjerne med på å prøve å få til en dialog med Mazda Norge. Så er det bare å håpe på at de er villige til å lage ett fornuftig dokument.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Post Reply