Fjas flyttet fra en annen tråd...

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

Få igang en egen racing gruppe, og få den inn i NBF el.no.

Da kan det brått bli interessant for en del å melde seg inn :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

nope-mx5 wrote:Få igang en egen racing gruppe, og få den inn i NBF el.no.

-n
hah, der har du mye å gjøre,....

nei.. back to topic
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

nope-mx5 wrote:Få igang en egen racing gruppe, og få den inn i NBF el.no.

-n
Jeg viste ikke at du drev med Racing -nope...
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

arildh wrote: Jeg viste ikke at du drev med Racing -nope...
Bare leste litt om Rudolf og lisenskurs etc.
Virker igrunn veldig interessant og morsomt.

Men ja, jeg driver ikke med racing nei.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 623

Post by siemens »

nope-mx5 wrote:Jaja, måten ting ble gjort på her, gjør iallefall ikke sannsynligheten for at jeg melder meg inn spesielt mye større. Heller stikk motsatt.

Er rimelig useriøst imho å komme med en kandidat i siste øyeblikk, hvor 90% av medlemmene mest sannsynlig aldri har hørt om personen engang.

-n
Ettersom du ikke er medlem i dag, er du nok ikke det i morgen heller, uansett leder.... så dette ser jeg som en unnskyldning du bruker bare for å slippe å bli medlem.

Du må ikke glemme at det er vi medlemer som gjør at du kan bruke forumet til å fremme dine saker evt at du kan selge det du skal selge.

så jeg syntes at du kan fremme dine synepunkter ang årsmøte med naboen din evt andre snyltere.....
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

siemens wrote: Ettersom du ikke er medlem i dag, er du nok ikke det i morgen heller, uansett leder.... så dette ser jeg som en unnskyldning du bruker bare for å slippe å bli medlem.

Du må ikke glemme at det er vi medlemer som gjør at du kan bruke forumet til å fremme dine saker evt at du kan selge det du skal selge.

så jeg syntes at du kan fremme dine synepunkter ang årsmøte med naboen din evt andre snyltere.....
Så søte dere er :)
Føler meg utrolig dårlig nå, som jeg blir kalt snylter altså...

Selv om vi ikke er medlemmer, så kan man komme med kritikk og innspill.
Om ikke det er ønskelig, får dere heller låse ned hele forumet, så slipper dere oss. Så enkelt er det.

Blir det medlemskrav for å være inne på forumet her, så mister dere mange forumbrukere.

Det eneste jeg får ved å melde meg inn i klubben er noe jeg allerede har:
Tilgang på forumet...

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

som jeg sa tidligere, jeg tror ikke det har så mye å si hvem som leder klubben, ikke bryr det meg spesiellt mye heller.. men detta forumet her er absolutt eneste stedet jeg vet om på nett der man regelrett blir "uthengt" som snylter fordi man ikke er betalende medlem .. stilig..

at endel aktive forumbrukere velger å ikke melde seg inn i klubben er jo også noe styret evnt kan ta med seg videre.. og gjøre hva fan de vil med :P

noen av de betalende medlemmene her er j****g ovenfra->ned i attituden ;)
-*Snylter*-
siemens
7200 RPM
7200 RPM

Post by siemens »

nope-mx5 wrote:
siemens wrote: Ettersom du ikke er medlem i dag, er du nok ikke det i morgen heller, uansett leder.... så dette ser jeg som en unnskyldning du bruker bare for å slippe å bli medlem.

Så søte dere er :)
Føler meg utrolig dårlig nå, som jeg blir kalt snylter altså...

Selv om vi ikke er medlemmer, så kan man komme med kritikk og innspill.
Om ikke det er ønskelig, får dere heller låse ned hele forumet, så slipper dere oss. Så enkelt er det.

Blir det medlemskrav for å være inne på forumet her, så mister dere mange forumbrukere.

Det eneste jeg får ved å melde meg inn i klubben er noe jeg allerede har:
Tilgang på forumet...

-n
jeg trenger ikke snyltere her, jeg tror du tar feil... forumbrukere kommer å går, slik som du kommer til å gjøre, hadde du visst du skulle hatt bilen din hadde du meldt deg inn i klubben.
Jeg har sett drøssevis av useriøse medlemer poppe opp å bli borte like fort som de kom.

Jeg håper det kommer et skille på forumet, slik at medlemene kan ha full tilgang til forumet, så kunne snylterene hatt en begrenset tilgang på forumet.

(beklager ord valget mitt "snylter" men jeg blir provosert)
Til espen: du kan bare fjerne mine innlegg hvis det er for grovt, men jeg blir så provosert
Last edited by siemens on 28 Jun 2009, 22:27, edited 1 time in total.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

er noe som heter at man skal ikke lære far sin å pule.. hatt mxen min lenger enn veldig mange av de betalende medlemmene her.. betalende eller ikke betalende medlem trenger ikke ha shit å si om seriøsiteten rundt intressen for mx5..

men nok off topic.. får vel snart en ny runde med illsinte "sjefer" på pm og msn her igjen..
-*Snylter*-
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

siemens wrote: Vi trenger ikke snyltere her, jeg tror du tar feil... forumbrukere kommer å går, slik som du kommer til å gjøre, hadde du visst du skulle hatt bilen din hadde du meldt deg inn i klubben.
Jeg har sett drøssevis av useriøse medlemer poppe opp å bli borte like fort som de kom.

Jeg håper det kommer et skille på forumet, slik at medlemene kan ha full tilgang til forumet, så kunne snylterene hatt en begrenset tilgang på forumet.
Dærsken som du tror du kjenner meg da?
Forrige mazda`n min, (mx-3), hadde jeg fra 99 til 08, og var medlem av samme mx3 forum hele perioden og er fortsatt medlem, og er innom og poster nå og da.
Jeg har faktisk null planer om å selge bilen, er faktisk en grunn til at jeg kjøpte meg Mx-5, og det er for å ha den lenge.

Virker som du tror at det er obligatorisk for folk som skal ha bilen sin lenge å melde seg inn... Der tar du veldig feil faktisk.
Hadde jeg overhodet fått noe interessant igjen, så hadde jeg nok gjort det, men som jeg sa over her, det får jeg ikke.

Tror nesten jeg må lage en egen tråd på forumet her jeg, så siemens får ut aggresjonen sin. Virker som dette er et kjempeproblem for han.

Edit: Slapp visst å lage ny tråd, EspenAndre fiksa det på egen hånd :)
Bra gjort! :)
Slipper vi å ødelegge den andre tråden-

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
siemens
7200 RPM
7200 RPM

Post by siemens »

Jeg hever meg over denne diskusjonen på denne tråden, så kan dere pule faren deres å gudvet hva dere vil...
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

siemens wrote:Jeg hever meg over denne diskusjonen på denne tråden, så kan dere pule faren deres å gudvet hva dere vil...
haha, godt å se at du kommer deg ned på vårt nivå..
når du drar en direkte sammenligning mellom det å være ikke betalende medlem/snylter, og det å være useriøs og ikke ha intresse for greiene. må du jo regne med svar.. j****g rart at jeg ikke får pes for å være snylter de få gangene jeg faktisk er på no sted der store mengder mx5 eiere samles.. jeg burde jo faktisk blitt kjeppjaget fra enhver samling av mx5er :P

jeg visste også at jeg skulle ha mx, lenge før jeg kjøpte den, og har hatt bilen i over 5 år uten å se en eneste grunn til å melde meg inn.. kan ikke du informere meg litt om alle fordelene med dette neste gang det er no mx5 samling da siemens evnt kaste no steiner, spy litt galle , eller på andre måter prøve å leve opp til stilen din her på nett :)
-*Snylter*-
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

Forumet ville ikke vært like bra uten ikke-betalende i min mening. Med tanke på hjelp og kunnskap. Men det er vel flere betalende som ikke er her og er aktive på turer osv. så det trenger ikke bety så mye. Det er ikke nødvendigvis så mye kobling mellom forumet og klubben som noen ser ut til å mene.

Folk flest betaler nok for klubbfølelsen og være en del av samholdet og med forumet og sidene som holder det sammen og hjelper å organisere. Å ikke betale fordi man ikke får noe "fysisk" for det er bare barnslig når det er snakk om lommepenger.

Er forøvrig ikke medlem selv lengre (av noenlunde naturlige grunner), men har bidratt på andre måter fordi det er en fantastisk bil og mange trivelige hjelpsomme folk i miljøet som jeg synes fortjener oppmerksomhet, spesielt med tanke på at mange kjører rundt alene i disse bilene uten å vite om klubben :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
siemens
7200 RPM
7200 RPM

Post by siemens »

vel... som du også vet så er det ikke så mye rabatter å få lenger hos sammarbeidspartnere som gjør at det er vits i å være medlem, min grunn er å være med på turene som klubben arangerer + å holde liv i klubben (eks forum) det koster litt penger å drive en klubb, å klubben er avhengi av at noen betaler.

Du vil nok aldri bli jagd fra møter eller treff, for alle er velkommen :)

Men som medlem får jeg noe som ikke kan måles med penger...
slik som felleskap på turer, opplevelser vi har på turene våres, + møte andre iverige sjeler som har mx5.
Jeg har stemmerett på årsmøte, jeg som medlem kan fremme forslag som faktisk kan bli realitet.

Du vil kansje ikke tro det, men å se vakker natur fra en mx5 kan ikke måle seg med penger. + å se inglar på fylla er ubetalig i seg selv :lol:
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

La meg nyansere litt her. Snyltere og freeloadere blir generelt ikke uthengt her på forumet - så det er ingen eller liten forskjell fra andre forum. Noen bruker lengre tid på å finne ut av om dette er tingen for dem, andre er minimalt med aktive etc. Årsakene er mange... og det gjør ikke noe!

Men det er to karer som gjentatte ganger utbasunerer så bråkjekt at de 200 kronene i kontigent "ikke gir dem noe". Dette medfører etpar sleivspark fra andre - tidvis inkludert undertegnende.

Hvor tror du dette forumet kommer fra? At Vidar (og nå Frode N) og styret plukker tomflasker langs E18?
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
Post Reply