mx5 trimming
Moderator: Styremedlemmer
okok, takker.. ryker mange titusner uansett hva man skal bygge bra. vil ha noe nytt og spektakulert. ikke så mange radikale mx5'er der ute.Harald wrote:jeg har gitt seriøse svar på hva du må gjøre, men det ryker deg på endel titusen å bygge en bra mx motor, men for all del, kjør på.
holder veiva langt? sprekker toppen elr blokk?
min er ganske radikalt bygget, ( se bilder forrige side)
veiva holder 500+ hester, blokk og topp det samme, er ikke no dårlig motor å bygge på.. men alt må gjøres riktig,som på alt annet på det nivået,.. oljepumpa feiler ved veldig høy effekt, derfor jeg anbefalte at den byttes .. osv..
veiva holder 500+ hester, blokk og topp det samme, er ikke no dårlig motor å bygge på.. men alt må gjøres riktig,som på alt annet på det nivået,.. oljepumpa feiler ved veldig høy effekt, derfor jeg anbefalte at den byttes .. osv..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
Harald wrote:min er ganske radikalt bygget, ( se bilder forrige side)
veiva holder 500+ hester, blokk og topp det samme, er ikke no dårlig motor å bygge på.. men alt må gjøres riktig,som på alt annet på det nivået,.. oljepumpa feiler ved veldig høy effekt, derfor jeg anbefalte at den byttes .. osv..
okok. takker och bokkar
kan jo bruke et tør sump olje systemschtein wrote:Harald wrote:min er ganske radikalt bygget, ( se bilder forrige side)
veiva holder 500+ hester, blokk og topp det samme, er ikke no dårlig motor å bygge på.. men alt må gjøres riktig,som på alt annet på det nivået,.. oljepumpa feiler ved veldig høy effekt, derfor jeg anbefalte at den byttes .. osv..
okok. takker och bokkar
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Vil tro dette er ett prosjekt som det ikkje blir noe av, for store planer,tror man skal satse litt mindre ved førstegangs trim, se feks på harald her, har holdt på i flere år, og det er nok den grommeste bp motoren i norge uten tvil,, men koster nok desverre mer enn en strøken nissan 200 sx s14 ferdig trimmet med mer power enn sin egen bil,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
hestene opp til et visst nivå er billige på 200sx motorene, rett og slett fordi de allerede er turbo..
Når man kommer høyt nok opp, blir resultatet og kostnaden ca det samme for samme resultat, pga da må alt byttes på begge motorer, inkl styringer osv. mx5 motorene puster utrolig bra, flower faktisk bedre enn cosworth motorer (tester gjort med min topp vs cosworth topper før og etter porting osv) og de reagerer veldig bra på litt stor turbo. problemet er at folk er for feige i valg av greier. mens på andre motorer er det "akseptert" at man bytter kammer, porter, og bruker vettug str på turboer osv..
Når man kommer høyt nok opp, blir resultatet og kostnaden ca det samme for samme resultat, pga da må alt byttes på begge motorer, inkl styringer osv. mx5 motorene puster utrolig bra, flower faktisk bedre enn cosworth motorer (tester gjort med min topp vs cosworth topper før og etter porting osv) og de reagerer veldig bra på litt stor turbo. problemet er at folk er for feige i valg av greier. mens på andre motorer er det "akseptert" at man bytter kammer, porter, og bruker vettug str på turboer osv..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''