Det sies at Jaguarklubben på 70-tallet hadde en sticker i bakvinduet som sa:
"All parts that fall off this car is genuine British quality products!"
Nå heter min bil "Not Entirely British", men jeg visste ikke den hadde tatt med seg slike uvaner....
Etter nærmere inspeksjon kan jeg fastslå at boltene som holder IL Subframe Brace har holdt stand, det er selve bracen som har løsnet, ved at det "sitter igjen" to runde ståskiver og festeboltene. Disse skivene var opprinnelig er sveiset inn i røravslutningen i hver ende av forsterkningen.
Antar derfor at vibrasjoner og slag kombinert med saltlakens gleder har tatt knekken på bracen, for alle som monterer denne typen forsterkning kan det derfor være greit å "guffe på litt ekstra" rustbeskyttelse INNI røret som festeboltene står i når de monterer den.
Eller kanskje jeg har kjørt over en diger isklump som tok den med.....men da hadde jeg vel sett det i frontleppa.....
Og jeg fortsetter jakten på originalbraces fra 1,8, tror dette skal passe uten å komme i konflikt med eksosanlegget....

Eller kanskje jeg bare skal kjøpe en ny IL motorsport......
Nedjustering til 1 på KYB AGX demperene gjorde for øvrig underverker på bakvognens oppførsel på vintervei, mye mykere og mindre slag, liten vits i hardt oppsett med myke piggfrie vinterdekk, synes jeg.