Bremser og turbogodkjenning..
Moderator: Styremedlemmer
Bremser og turbogodkjenning..
Noen som tror det er enklere å få bilen godkjent med turbo dersom man har borra og slisede bremseskiver?? Vet ikke om slike skiver gir bedre bremseeffekt, eller bare at de kjøler mer. Er jo mindre kontaktområde på slike skiver.
Har 1.8 NB bremser foran, de skal da ihvertfall være gode nok for 130 hk.
Har 1.8 NB bremser foran, de skal da ihvertfall være gode nok for 130 hk.
- '90 Miata 1.6l FMII Turbo/FM link
-(X) '94 Mazda 626 1.8i combicoupe, Erebuni Shogun
Har redstuff klosser, men orginale skiver. Hvis man kun bytter til andre skiver som er i samme størrelse som de orginale, må de og godkjennes? Vi må vel fanken meg snart og sikkert godkjenne tennplugger og luftfilter også!
EGENTLIG skal det vel godkjennes... Og jeg vet faktisk ikke hvor keene de er på det når det er redstuff-klosser som er såpass harde. Men det burde ikke være noe problem altså. Hvis ikke du møter samme mannen jeg møtte nå. *skytepåmannenmedsoftgun*
1994 Mazda Mx5 1,8L British Racing Green.
Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
-
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
Redstuff klosser på org skiver er direkte bortkastet da redstuff er beregnet og produsert for slissa skiver
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
"ulempen" med redstuff når du kjører på vei er at dei trenger litt oppvarmingstid før dei fungerer normalt...
Ulempen ved å bruke org skiver er at da blir klossene glasserte å funker dårligere
Ulempen ved å bruke org skiver er at da blir klossene glasserte å funker dårligere
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Har faktisk ikke montert redstuffklossene enda, så det var jo bra
Kanskje jeg ikke gidder å bruke dem med mindre jeg kjører på bane da. Hva må man ut med for slissa og borra skiver i ok kvalitet som ikke blir full av rust med en gang?

- glaibilenmin
- 7200 RPM
Skal du ha ok borra og slissa skiver så kjøper du enten brembo max eller ebc turbogroove
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
EBC-slissede skiver er standard skiver som det er frest spor i. Piss...
Hvor mange racerbiler eller seriøste sportsbiler har slike klossete fete slisser som fjerner 30% av kontaktflaten på selve skiven ?
Porche har hullborrede skiver så det kan man faktisk tro på men slissede standard skiver har jeg ingen tro på.
Jeg vil anbefale å kjøpe den Spec-miata pakken de selger hos adrenaline racing. Jeg har det på bilen min nå og det er helt OVERLEGENT alt annet som har sittet på mine tidligere biler. Jeg kan kjøre 30-runder i strekk på rudskogen uten noe som helst form for fading i 25+ varmegrader, turbo og gateslics. Dette er helt plaine skiver med ekstremt gode klosser og racing bremseveske.
Jeg har talt.
Hvor mange racerbiler eller seriøste sportsbiler har slike klossete fete slisser som fjerner 30% av kontaktflaten på selve skiven ?
Porche har hullborrede skiver så det kan man faktisk tro på men slissede standard skiver har jeg ingen tro på.
Jeg vil anbefale å kjøpe den Spec-miata pakken de selger hos adrenaline racing. Jeg har det på bilen min nå og det er helt OVERLEGENT alt annet som har sittet på mine tidligere biler. Jeg kan kjøre 30-runder i strekk på rudskogen uten noe som helst form for fading i 25+ varmegrader, turbo og gateslics. Dette er helt plaine skiver med ekstremt gode klosser og racing bremseveske.
Jeg har talt.