HansT wrote:
JA !.... så lenge du spør, er svaret JA, de felgene er ufattelig stygge spør du meg, og jeg ville ALDRI hatt noe lignende på min bil... Jeg får et skikkelig 80-talls grøss av felgene, og selv om vi kun snakker om utseende nå er de felgene heller ikke av det mest praktiske slaget til å holde ren. Rent designmessig bryter de jo også helt med resten av bilen.. Bilen har runde myke former, og så kommer det sikksakk skarpe mønsteret..... grøss og gru...
100% enig. De der felgene skriker 80/tidlig 90 talls BMW, og har også figurert lignende Work stil felger på mange Porscher, og jeg synes ikke det står i stil til bilen i det hele tatt. Og så er det mye finere når man har større dekk og mindre mellomrom mellom skjerm og dekk, så enkelt er det, det er noe alle vet, det er ikke smaksak det bare er sånn
Men smaken er uansett som baken. Svarte felger på svart bil er i min mening også håpløst, lite kontraster, men mange som synes det er flott også. Hver med sitt, men vi har vel til felles at vi liker bilen alle mann uansett. Jeg kommer aldri til å ha noe under 16" på en MX-5. Og aldri noe felg med mer enn 7 eiker

Men ja, det er litt mer føling med underlaget enn det er med 15 tommere og ballongdekk
Rudolf: Blir vanskelig å si det konkret når vårt utgangspunkt er forskjellig. Den absolutt fineste MX-5en i min mening er Mazdaspeeden fra USA. Mens du sikkert liker best NAen, den ene kommer med 15" den andre med 17". Den eneste bilen med vippelykter jeg ville vurdert nå i dag er en RX-7.