BBS-felger

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 627
Status: Offline

Post by Rudolf »

biXen wrote:Var vel en på et amerikansk forum som hadde 15 tommere på mazdaspeeden som var original og den gikk nesten sekundet raskere 0-60. Men jeg hadde fremdeles ikke kjørt rundt med 15 tommere på sommeren. Er litt for utseendefrik. Hvis ikke kunne jeg jo like godt hatt en skramlete Subaru eller Toyota :P
Synes du virkelig at dette er sååå stygt ????

Image

Merkelig at folk kjøper MX-5 i det hele tatt, den ser jo helt forferdelig ut :shock:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM

Post by Rudolf »

StianOppistov wrote:merkelig hvor poppe disse felgene er da, skal se om ene kompisen min har lagret noen slike enda eg, han hadde noen slike på sin nb, opprinnelig ifra en bmw, 15" tror eg, men mener det samme som hf, eg velger heller bort komfort eg,
StianOppistov wrote: ........., men disse BBS selgest ikkje de nye da, bare å bestille for å få nye felger på sin pene mx5, eg mener felger er slitedeler eg,, :lol: de blir stygge osv,,
Problemet Stian, er at disse felgene som vi snakker om IKKE ER Å FÅ KJØPT NYE.

De er uhyre vanskelige å få tak i brukte også.
NEI, felgene fra BMW har en helt annen offset (og vekt).

Jeg er ute etter felger med offset 45mm i dimensjon 15" x 6".
Fisker du fram et sett med sånne, så har du kjøpere i massevis.
(Men det tror jeg nok ikke at du greier) :roll:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM

Post by Rudolf »

EspenSort92 wrote: Alle her vet at oppsettet på en bil som skal kjøre primært på bane er ulikt en som skal kjøres primært på vei, men også på bane av og til...
og forskjellen er enda større for den som kun kjøres på vei...
Nemlig !!!

Jeg har kjøpt meg en MX-5 for å ha den som en morsom bruksbil.
Sommer, vinter, hverdag og ferie. På by- og landevei.

Dessuten liker jeg bilens design og detaljer.

Når noen velger å rigge bilen sin for banekjøring som kanskje representerer noen få prosent av brukstiden, så må de jo få lov til det.

Men å latterliggjøre de som ønsker å beholde bilens gode kjøreegenskaper for "hverdagsbruk", synes jeg blir litt for dumt.

Uttalelsen :
HF-mx5T wrote: noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.
er bare for dum og barnslig.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
HansT
7200 RPM
7200 RPM

Post by HansT »

Rudolf wrote: Synes du virkelig at dette er sååå stygt ????

Image

Merkelig at folk kjøper MX-5 i det hele tatt, den ser jo helt forferdelig ut :shock:

Erik
JA !.... så lenge du spør, er svaret JA, de felgene er ufattelig stygge spør du meg, og jeg ville ALDRI hatt noe lignende på min bil... Jeg får et skikkelig 80-talls grøss av felgene, og selv om vi kun snakker om utseende nå er de felgene heller ikke av det mest praktiske slaget til å holde ren. Rent designmessig bryter de jo også helt med resten av bilen.. Bilen har runde myke former, og så kommer det sikksakk skarpe mønsteret..... grøss og gru...

MX-5'en på bildet ser meget pen ut med unntak av de mislykkede setene med nakkestøtter... (godt Mazda tok til fornuft der).. men bilen hadde selvsagt vært MYE penere med andre felger...

Poenget mitt er vel egentlig: Smaken er delt, og selv om noen ikke syns noe om de forferdelige felgene kan vel bilen se fin ut for det? Så det er overhodet ikke noe merkelig i at "folk kjøper MX-5"... :wink:
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Må si meg litt enig i at BBS felger hører fortiden til. Helst på en utslitt engangitidenhvit E30.
Man skal ikke se seg blind på ET. MSM'en har jo 40 i ET men etter alt og dømme samme spindel, bærearmer etc. som resten. I usa brukes ET30 mye i autox og spec miata.
Jeg vil tro at både diameter, bredde og vekt på felger har større innvirkning på feel, kjøreegenskaper og komfort så lenge man holder seg innenfor ET 37-45.
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999

Post by biXen »

HansT wrote: JA !.... så lenge du spør, er svaret JA, de felgene er ufattelig stygge spør du meg, og jeg ville ALDRI hatt noe lignende på min bil... Jeg får et skikkelig 80-talls grøss av felgene, og selv om vi kun snakker om utseende nå er de felgene heller ikke av det mest praktiske slaget til å holde ren. Rent designmessig bryter de jo også helt med resten av bilen.. Bilen har runde myke former, og så kommer det sikksakk skarpe mønsteret..... grøss og gru...
100% enig. De der felgene skriker 80/tidlig 90 talls BMW, og har også figurert lignende Work stil felger på mange Porscher, og jeg synes ikke det står i stil til bilen i det hele tatt. Og så er det mye finere når man har større dekk og mindre mellomrom mellom skjerm og dekk, så enkelt er det, det er noe alle vet, det er ikke smaksak det bare er sånn :)

Men smaken er uansett som baken. Svarte felger på svart bil er i min mening også håpløst, lite kontraster, men mange som synes det er flott også. Hver med sitt, men vi har vel til felles at vi liker bilen alle mann uansett. Jeg kommer aldri til å ha noe under 16" på en MX-5. Og aldri noe felg med mer enn 7 eiker :P Men ja, det er litt mer føling med underlaget enn det er med 15 tommere og ballongdekk ;)

Rudolf: Blir vanskelig å si det konkret når vårt utgangspunkt er forskjellig. Den absolutt fineste MX-5en i min mening er Mazdaspeeden fra USA. Mens du sikkert liker best NAen, den ene kommer med 15" den andre med 17". Den eneste bilen med vippelykter jeg ville vurdert nå i dag er en RX-7.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

Rudolf wrote:Merkelig at folk kjøper MX-5 i det hele tatt, den ser jo helt forferdelig ut

Erik
Rudolf wrote:
HF-mx5T wrote: noen er oem freaks. andre vil kjøre sportsbil.
er bare for dum og barnslig.

Erik
To litt forskjellige ting, men jeg syntes kanskje "Rudolf" (erik) svarer på sin egen uttalelse med sitt stikk mot HF....

Men, denne tråden var vel egentlig ikke om man likte felgene eller ikke.. var vel shutnic som ville kjøpe disse felgene vel!

Alle har sine egne meninger.. F.eks. vil ikke "biXen" ha mer en 7 eiker på sine felger, jeg har pr. i dag 10 eiker selv, men vil GJERNE ha fler.. så en bil i byen med de tynne eikene, jeg ble "bergtatt", og finner jeg like, så skal jeg kjøpe dem selv tenker jeg!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

Prøv å få med resten av felgen også da TraCkinG, blir ikke mye kjøring med bare eikene ;)

Nei er det ikke godt vi har forskjellig smak, da kan vi jo selge disse felgene til noen andre her om vi kommer over noen. Men sånn som pågangen var her så blir vel ikke det billig for noen :)

Webdesign blog
John_91BRG
2000 RPM
2000 RPM

Post by John_91BRG »

Sånn som pågangen har vært i denne tråden, vil jeg heller si at det er enkelte som tydeligvis har satt bilen i garasjen for vinteren, og lider av sterk abstinens.

Skulle jeg skrevet kritiske innlegg hver gang jeg ser en MX5 som har mods jeg ikke liker, så kunne jeg sagt opp jobben og skrevet her på heltid.
Av og til er det bedre å bare holde kjeft. Noen liker mora og andre liker data, sånn er det bare ;)
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT

05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
EspenAndre
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 114

Post by EspenAndre »

John_91BRG wrote:Sånn som pågangen har vært i denne tråden, vil jeg heller si at det er enkelte som tydeligvis har satt bilen i garasjen for vinteren, og lider av sterk abstinens.

Skulle jeg skrevet kritiske innlegg hver gang jeg ser en MX5 som har mods jeg ikke liker, så kunne jeg sagt opp jobben og skrevet her på heltid.
Av og til er det bedre å bare holde kjeft. Noen liker mora og andre liker data, sånn er det bare ;)
hehe :) veldig bra, og veldig enig

og skjønner ikke at folk refererer til BMW hele tiden, jeg kan ikke huske å ha sett slike på en BMW, men har aldri hatt stor interesse for det heller...

Jeg hadde slike på min første MX-5/Miata.. og det er der min assosiasjon er, synes absolutt ikke de er stygg,
det er da langt merkeligere ting folk har funnet på å gjøre med MX-5'ene sine, enn å sette på felger fra den tiden bilen ble tegnet!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
biXen
7200 RPM
7200 RPM

Post by biXen »

EspenSort92 wrote: og skjønner ikke at folk refererer til BMW hele tiden, jeg kan ikke huske å ha sett slike på en BMW, men har aldri hatt stor interesse for det heller...
Kan ikke fordra BMW, men disse er forbundet med dem uansett. Første Google treff så og si :)

Image

Min bil er ihvertfall ikke i garasjen, biler er både til å pusse å gnikke på OG kjøres :)

Webdesign blog
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558

Post by inglar »

Er egentlig ganske kjipe felger, spesielt når en har en halv kilometer med profil på dekkene.
tor340
2000 RPM
2000 RPM

Felger

Post by tor340 »

Rudolf wrote:
biXen wrote:Var vel en på et amerikansk forum som hadde 15 tommere på mazdaspeeden som var original og den gikk nesten sekundet raskere 0-60. Men jeg hadde fremdeles ikke kjørt rundt med 15 tommere på sommeren. Er litt for utseendefrik. Hvis ikke kunne jeg jo like godt hatt en skramlete Subaru eller Toyota :P
Synes du virkelig at dette er sååå stygt ????

Image

Erik
Jeg synes ikke disse BBS felgene passer på denne type bil, det blir liksom "gubbis" BMW
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM

Post by Rudolf »

TraCkinG wrote: Men, denne tråden var vel egentlig ikke om man likte felgene eller ikke.. var vel shutnic som ville kjøpe disse felgene vel!
Jo, faktisk !
shutinc wrote:takker for svar!

Er det bare meg eller er det flere som liker disse felgene? :)
Og mitt poeng er at det går fint ann å kjøre med dem også :)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587

Post by TraCkinG »

Rudolf wrote:
TraCkinG wrote: Men, denne tråden var vel egentlig ikke om man likte felgene eller ikke.. var vel shutnic som ville kjøpe disse felgene vel!
Jo, faktisk !
shutinc wrote:Slik jeg har skjønt det, så er dette felger som ble produsert for '93 miata.
Er det mulig å få tak i disse felgene? Jeg synes de er knalltøffe, og ikke veier de mye heller. 8.5lb = 3.8kg i følge miata.net.
Første post sier vel det meste!!

Nå gidder jeg ikke diskutere sånne ting lengre.. skjønner at dere liker felgene, syntes også selv dem er ganske fine, men syntes det blir dumt å hisse seg opp over at andre ikke liker dem!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Post Reply