Japsetreff - Rudskogen 10.august

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Japsetreff - Rudskogen 10.august

Post by AJF »

http://www.japsetreff.no/

Jeg har tenkt meg hit, hadde vært moro med flere MX-5er utpå banen :)
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

:(
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Litt dårlig timeing i år ( også ) :?
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Da er det autoslalom så jeg er nok på Gardermoen
User avatar
MxMats
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 642
Joined: 22 Oct 2007, 18:18
Medlemsnummer: 830
Location: Drammen
Status: Offline

Post by MxMats »

Jeg skal, men ikke kjøre selv :(
User avatar
MR.Hvaler
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 224
Joined: 19 Sep 2007, 01:59
Location: Hvaler / Østfold
Status: Offline

Post by MR.Hvaler »

Jeg tar med bilen min oppover

Vet ikke om jeg skal "stille ut" bilen eller ikke. Hadde vert morro å få samlett noen MX-5'er. Meldt dorlig vær er det også.

Edit* Skal ikke kjøre på banen, bare bort å se på livet.
Blå MX5 98mod, senket og ruller på 18" felger, ILM dobbel bakpotte. Bomex styling pågår. 2x12" "subbær". Medlem 669
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Da var treffet overstått- trass i regn var det vel ca 100biler som stilte til banekjøring. Dagen begynte med yr som ettervert ble til kraftig regnvær

Et stemningsbilde tatt før det værste regnet satte inn ved 15 tiden.
Image

Kjøringen ble organisert i tre forskjellige heat typer, grip, frikjøring og drifting. Etter ca 1 time i kø for teknisk og så drøyt 40 min venting kom jeg endelig utpå banen i lett regn. Med våt og glatt bane hele dagen var dette ikke dagen for de store rundetidene. Det ble sluppet MYE biler utpå banen samtidig, så det vær nærmest umulig å kjøre en hel runde alene uten å ta igjen biler, ei heller ble blåflagg brukt, slik at mange av rundene gikk med til å ligge å skubbe på biler som gikk fort rett frem igjennom alle svingen før de enten slapp meg forbi etter at jeg nesten hadde dyttet de igjenom svingen etpar-tre runder, eller at man klarte og snike seg forbi ut av S kombinasjonen eller opp fra slakteren. Gøy var det lell :) , men for å kjøre fort og sette rundetider er NSK treff tingen. Så alt i alt gjorde regnet egentlig ikke noe. Drifting heatene medførte også mye grus i banen etterhvert som ikke ble feiet bort, som gjorde sitt til at dekket ble enda mindre optimalt.

Utover dagen tok driftignen såpass mye av at Rudskogen etterhvert satte foten ned og siste halvannen timen ble det kun tilatt med Grip kjøring.

Var engod del avkjøringer og to som hadde real platekontakt (den ene bilen en Skyline tror jeg) var så skadet at den måtte hentes av banen med henger. Heldigvis ingen personskader! Ellers moro å se litt på driftegutta (har aldri sett rene drifte heat før). Fikk også prata engod del med etpar av IDCN gutta.

Var to andre mx5er der, men så de ikke utpå banen, en brg svenskregistrert NB og en sort NB med Hero styling. MrHvaler måtte kaste inn håndkle pga sykdom.

Totalt fikk jeg meg ca 40 runder utpå banen, rundetider gidder jeg ikke snakke om pga overnevnte. Banekjøring t/r Oslo gav et bensinforbruk på 1,41l pr mil. For egendel ente dagen også med litt hodebry - på vei hjem fant jeg ut at 5 gir var borte :( :evil: Ingen anelse om hva som er skjedd (overføring som har ramlet ut??) Så om noen har tips er det bare og skrike ut!
User avatar
MR.Hvaler
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 224
Joined: 19 Sep 2007, 01:59
Location: Hvaler / Østfold
Status: Offline

Post by MR.Hvaler »

AT det går ann å bli syk på denne dagen. Jeg og en kompis med en MR.2 skulle dra oppover. Jeg tilbringte mere tid på dass enn noe annet sted denne dagen :(

Regn hadde aldri stoppet meg for å dra oppover, men sykdom tok meg denne gangen. Har du flere bilder AJF?
Blå MX5 98mod, senket og ruller på 18" felger, ILM dobbel bakpotte. Bomex styling pågår. 2x12" "subbær". Medlem 669
Post Reply