http://www.japsetreff.no/
Jeg har tenkt meg hit, hadde vært moro med flere MX-5er utpå banen
Japsetreff - Rudskogen 10.august
Moderator: Styremedlemmer
- MR.Hvaler
- 2000 RPM
- Posts: 224
- Joined: 19 Sep 2007, 01:59
- Location: Hvaler / Østfold
- Status: Offline
Jeg tar med bilen min oppover
Vet ikke om jeg skal "stille ut" bilen eller ikke. Hadde vert morro å få samlett noen MX-5'er. Meldt dorlig vær er det også.
Edit* Skal ikke kjøre på banen, bare bort å se på livet.
Vet ikke om jeg skal "stille ut" bilen eller ikke. Hadde vert morro å få samlett noen MX-5'er. Meldt dorlig vær er det også.
Edit* Skal ikke kjøre på banen, bare bort å se på livet.
Blå MX5 98mod, senket og ruller på 18" felger, ILM dobbel bakpotte. Bomex styling pågår. 2x12" "subbær". Medlem 669
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Da var treffet overstått- trass i regn var det vel ca 100biler som stilte til banekjøring. Dagen begynte med yr som ettervert ble til kraftig regnvær
Et stemningsbilde tatt før det værste regnet satte inn ved 15 tiden.
Kjøringen ble organisert i tre forskjellige heat typer, grip, frikjøring og drifting. Etter ca 1 time i kø for teknisk og så drøyt 40 min venting kom jeg endelig utpå banen i lett regn. Med våt og glatt bane hele dagen var dette ikke dagen for de store rundetidene. Det ble sluppet MYE biler utpå banen samtidig, så det vær nærmest umulig å kjøre en hel runde alene uten å ta igjen biler, ei heller ble blåflagg brukt, slik at mange av rundene gikk med til å ligge å skubbe på biler som gikk fort rett frem igjennom alle svingen før de enten slapp meg forbi etter at jeg nesten hadde dyttet de igjenom svingen etpar-tre runder, eller at man klarte og snike seg forbi ut av S kombinasjonen eller opp fra slakteren. Gøy var det lell , men for å kjøre fort og sette rundetider er NSK treff tingen. Så alt i alt gjorde regnet egentlig ikke noe. Drifting heatene medførte også mye grus i banen etterhvert som ikke ble feiet bort, som gjorde sitt til at dekket ble enda mindre optimalt.
Utover dagen tok driftignen såpass mye av at Rudskogen etterhvert satte foten ned og siste halvannen timen ble det kun tilatt med Grip kjøring.
Var engod del avkjøringer og to som hadde real platekontakt (den ene bilen en Skyline tror jeg) var så skadet at den måtte hentes av banen med henger. Heldigvis ingen personskader! Ellers moro å se litt på driftegutta (har aldri sett rene drifte heat før). Fikk også prata engod del med etpar av IDCN gutta.
Var to andre mx5er der, men så de ikke utpå banen, en brg svenskregistrert NB og en sort NB med Hero styling. MrHvaler måtte kaste inn håndkle pga sykdom.
Totalt fikk jeg meg ca 40 runder utpå banen, rundetider gidder jeg ikke snakke om pga overnevnte. Banekjøring t/r Oslo gav et bensinforbruk på 1,41l pr mil. For egendel ente dagen også med litt hodebry - på vei hjem fant jeg ut at 5 gir var borte Ingen anelse om hva som er skjedd (overføring som har ramlet ut??) Så om noen har tips er det bare og skrike ut!
Et stemningsbilde tatt før det værste regnet satte inn ved 15 tiden.
Kjøringen ble organisert i tre forskjellige heat typer, grip, frikjøring og drifting. Etter ca 1 time i kø for teknisk og så drøyt 40 min venting kom jeg endelig utpå banen i lett regn. Med våt og glatt bane hele dagen var dette ikke dagen for de store rundetidene. Det ble sluppet MYE biler utpå banen samtidig, så det vær nærmest umulig å kjøre en hel runde alene uten å ta igjen biler, ei heller ble blåflagg brukt, slik at mange av rundene gikk med til å ligge å skubbe på biler som gikk fort rett frem igjennom alle svingen før de enten slapp meg forbi etter at jeg nesten hadde dyttet de igjenom svingen etpar-tre runder, eller at man klarte og snike seg forbi ut av S kombinasjonen eller opp fra slakteren. Gøy var det lell , men for å kjøre fort og sette rundetider er NSK treff tingen. Så alt i alt gjorde regnet egentlig ikke noe. Drifting heatene medførte også mye grus i banen etterhvert som ikke ble feiet bort, som gjorde sitt til at dekket ble enda mindre optimalt.
Utover dagen tok driftignen såpass mye av at Rudskogen etterhvert satte foten ned og siste halvannen timen ble det kun tilatt med Grip kjøring.
Var engod del avkjøringer og to som hadde real platekontakt (den ene bilen en Skyline tror jeg) var så skadet at den måtte hentes av banen med henger. Heldigvis ingen personskader! Ellers moro å se litt på driftegutta (har aldri sett rene drifte heat før). Fikk også prata engod del med etpar av IDCN gutta.
Var to andre mx5er der, men så de ikke utpå banen, en brg svenskregistrert NB og en sort NB med Hero styling. MrHvaler måtte kaste inn håndkle pga sykdom.
Totalt fikk jeg meg ca 40 runder utpå banen, rundetider gidder jeg ikke snakke om pga overnevnte. Banekjøring t/r Oslo gav et bensinforbruk på 1,41l pr mil. For egendel ente dagen også med litt hodebry - på vei hjem fant jeg ut at 5 gir var borte Ingen anelse om hva som er skjedd (overføring som har ramlet ut??) Så om noen har tips er det bare og skrike ut!
- MR.Hvaler
- 2000 RPM
- Posts: 224
- Joined: 19 Sep 2007, 01:59
- Location: Hvaler / Østfold
- Status: Offline
AT det går ann å bli syk på denne dagen. Jeg og en kompis med en MR.2 skulle dra oppover. Jeg tilbringte mere tid på dass enn noe annet sted denne dagen
Regn hadde aldri stoppet meg for å dra oppover, men sykdom tok meg denne gangen. Har du flere bilder AJF?
Regn hadde aldri stoppet meg for å dra oppover, men sykdom tok meg denne gangen. Har du flere bilder AJF?
Blå MX5 98mod, senket og ruller på 18" felger, ILM dobbel bakpotte. Bomex styling pågår. 2x12" "subbær". Medlem 669