Temp på diff og gir olje ved banekjøring.
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Mente det var miataroadster som hadde et cutout av en mazdaspeed diff, men kunne ikke finne det igjen. Det var hvertfall iflg den illustrasjonen en Bosch Torque Sensing LSD, men basert på lameller som var fjærbelasta på en eller annen måte. Hvordan det konseptet funker har jeg ikke satt meg inn i, har bare registrert at det var til salgst på en eller annen Spec Miata side..
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- biXen
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 999
Mazdaspeed diffen fikk man jo som ekstrautstyr hele tiden, og den dag i dag, men det var ikke samme diffen som sto i MSMen såvidt meg bekjent. Den Mazdaspeed diffen du snakker om var sikkert basert på Tochigi-Fujien bare kraftigere da muligens, den er som ekstrautstyr den dag i dag.TurboLag wrote:Mente det var miataroadster som hadde et cutout av en mazdaspeed diff, men kunne ikke finne det igjen. Det var hvertfall iflg den illustrasjonen en Bosch Torque Sensing LSD, men basert på lameller som var fjærbelasta på en eller annen måte. Hvordan det konseptet funker har jeg ikke satt meg inn i, har bare registrert at det var til salgst på en eller annen Spec Miata side..
Last edited by biXen on 22 Jun 2009, 00:07, edited 1 time in total.
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 413
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
Jeg har selv sett testen hvor det ble prøvd den dyreste gir olja fra valvoline, castrol og redline. Husker ikke hva benevningene var på de forskellige men vi var å henta det dyreste vi hadde i hylla på mekonomen drammen. Redline var den beste av de, selv om den skumma bra den også. Forskjellen mellom redline og omega var så stor at det nesten ikke går an å tro
. Du vil ikke tro det før du ser det. Om du skulle kjøpe en femliter Omega vil helt sikkert Frode som hadde den blå Imprezaen på gardermoen i går kjøpe resten
. Han har brukt den på noen kasser til S13 som har mye mere effekt en de kassene tåler. Har ikke ryki ei kasse siden
.

-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
2500 for 5 liter er jo hinsides pris da.
Hva gjelder forlengede oljeskiftsintervaller vil jo også denne ojlen plukke opp sot, vann, bensin over tid. Spes med den kjøringen jeg bedriver. For diff og girkasse kan det vel muligens være verdt det men på motor har jeg rett og slett ikke råd til å bruke 2000,- ved hvert oljeskift. Tipper jeg skifter 3 ganger pr. sesong nå og da er oljen rimelig sort.
Hva gjelder forlengede oljeskiftsintervaller vil jo også denne ojlen plukke opp sot, vann, bensin over tid. Spes med den kjøringen jeg bedriver. For diff og girkasse kan det vel muligens være verdt det men på motor har jeg rett og slett ikke råd til å bruke 2000,- ved hvert oljeskift. Tipper jeg skifter 3 ganger pr. sesong nå og da er oljen rimelig sort.
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Enig. Jeg ville brukt "vanlig" olje på motor, men tatt meg råd til Omegaen på diff, og kanskje gir. Diffen skal jo bare ha 1 liter, og girkassa 2.arildh wrote:2500 for 5 liter er jo hinsides pris da.
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670