Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Banzaibaggen wrote:Jo, man kjøper faktisk redline hos mekonomen. Det er en av merkene deres. Alle butikkene har eller har tilgang til å bestille denne over natten.
Mitt poeng er at Mekonomen er såpass dyre at man ikke handler der...
Det gjelder forsåvidt på utrolig mye av produktene de har.
(Men klart, er jo en del her inne som til tider virker som de vil bruke mye mer en nødvendig på ting...)
2 år og 23000km siden sist bytte av diff olje, så i helgen ble det ny olje på diffen min, endte opp med Redline sin Heavy Weight ShockProof olje, den skal vistnok bidra til 20% lavere temp i diffen i forhold til andre gir/diff oljer.
Var på banen igjen i helga.
Denne gangen har jeg wrappa den delen som passeer diff samt forlenget wrappinga fra downpipe ut forbi girkassa med Biltema heat wrap uten sølvpapir.
Ca. 22-25 grader i luften
Etter 10 runder var temp
DIff: 101 C
Gir: 100 C
Varme fra eksos har med andre ord mye å si.
Temp på diff går raskt ned i løpet av en avkjølingsrunde.
Girkasse holder godt på tempen.
100 grader kan man leve med til mitt bruk.
Mitt råd er å wrappe disse områdene. Spes om man har 3" som går veldig nærme diffen og girkassa.
Jeg kan logge alt det men det er egentlig bare max temp som er av interesse og det ser jeg realtime i displayet.
Om jeg skulle gjøre ting på nytt ville jeg skaffet en annen dashlogger. Denne: http://www.plxdevices.com/datalogger.html
Eller AIM sin om den var litt billigere da den logger alle data fra Hydra sprutet.
Hm ja har søkt litt rundt dei siste dagane etter slikt, vil jo verte en heil haug med målera inne i bilen vist en skal ha alle....en enkel data logger er tingen.
Denne virker jo egnet + en kiwi wifi!
-andre-
If you want to go faster, you will have to add lightness. - C.Chapman
Any car which holds together for a whole race is too heavy.- C.Chapman