bilder av et greddy turbo opsett

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

edw
6500 RPM
6500 RPM
Status: Offline

bilder av et greddy turbo opsett

Post by edw »

Heisann, kunne de med installert turbokit og et tilgj. digitalkamera hjulpet meg litt? kunne dere kanskje sende noen bilder av opsettet (olje til/retur osv(hvor skal dette hen)) tror jeg skal ta mange bilder når jeg monterer dette senere... kjekt og ha for andre som skal montere dette kitet med japansk bruksanvisning... :)
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

har begge deler, men har ikke så mye orginalt greddy igjen :D

oljereturen min har jeg flytta for lengst feks.
men er ganske lett .. oljereturen skal inn på en plugg like bak dynamo.. olje TIL turbo hentes ved oljetrykk følern.

et bra tips er å stikke på en lokal forretning å kjøpe deg no bedre bolter. da de boltene til turbo og downpipe som følger med kittet er dårlige billige saker..

stikk på feks tingstad å kjøp 10.9 hardhet bolter og bytt ut alle de orginale med.

har du lyst på en bedre løsning på oljeretur så kan det være kjekt å ta en titt på flyin miata sin løsning der..
oljeretur tilbake i bunnpanna.. jeg har det på min..
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

The other difference with the jap kit is that the oil feed for the turbo is taken from the oil pressure sender, with the feed pipe going over the cam cover. The pipe is the same length as the US kit, so you can go to a store and buy the fittings to route the oil feed the same way as the US kit.

hva er usa-varianten? over the cam cover?
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM

Post by t_huseby »

Hei. Har noen bilder av bilen til bror. Kan jo ta en titt hvis du vil. Da ser du at olje slangen går over topp dekselet. http://foto.freewave.no/fotoalbum.php?aid=396689

Her har han endret på luft filter monteringen. --->http://foto.freewave.no/fotoalbum.php?aid=466721
t_huseby ---> Redrider
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

ja se der ja.... samme kitet som deg det der mener jeg... med den svarte motstands boksen... hvordan er den usa-metoden da?
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

en liten digressjon: hva bruker jeg til og feste varmeisolasj. på rørene med?
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM

Post by t_huseby »

edw wrote:ja se der ja.... samme kitet som deg det der mener jeg... med den svarte motstands boksen... hvordan er den usa-metoden da?

*host* FMII *host*

Altså....Det er brutter som har den hvite miata'n med greddy kit. Og han har den svarte boksen som manipulerer temp. signalet så hjernen tror det er kaldt ute. OBS OBS. Han lader 0,5 bar, og kjører med 2 eller var det 4 grader fortenning, og da får han tenningsbank på de to siste gira. I alle fall da han kan høre det. Han har også IC og 2,5" eksos hele veien.

Har ikke USA bare en sånn "fuel pressure raiser"?? Altså de øker bensintrykket for å få mer bensin.

Du kan bruke en tynn sveise tråd til å feste varmeisolasjonen med.
t_huseby ---> Redrider
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

hehe ikke bli fornermet nå :) det var bare en trykkleif samme kitet som MEG skulle det være..... hehe
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM

Post by t_huseby »

Hehe. Neida, alt i orden. Trodde kanskje du hadde misforstått meg, men det hadde du jo ikke. :)

Åssen går det med monteringen da? Jeg skal love deg at første prøveturen over 0,00 i trykk er bare så gøy. Brutter's lada 0,25, og vi bare gliste :) i lange tider etterpå, og drømte om 0,8 såklart. Det gjør han jo enda. :lol:
t_huseby ---> Redrider
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

monteringen går så som så, har kun sagd i manifolden, venter på litt plugger, filtere og sånn, det kommer vel på man/tirs.... er litt usikker på dette med oljetilførselen egentlig, lurer på om jeg skal gjøre slik som i usa versonen, men vet ikke riktig hva jeg trenger og hvordan det er blitt gjort.....
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Hvilken modell Miata har du ?
Å komme til oljetrykksbryteren som ligger ved oljefilteret er et helvete.
På noen biler kan man i stedet hente ut olje på andre siden av blokka hvor det er god plass.
Jeg husker ikke hvilke modeller som har dette uttaket men det står i FM manualen. (Min er en 95 mod.)
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

92mod, men da får jeg oljeslangen over toppdekselet..... vet ikke helt om jeg syns det er no fint
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

nei nå skjønte jeg hva du mente.... :) du foreslo akuratt det jeg ville helst selv.. (sånn de gjør det i den amerikanske bruksanvisningen). Hvordan kom du til der egentlig? så litt h.... trangt ut. hvor har du oljereturen på ditt HKS kit?
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

HKS settet inneholder et nytt oljepeilerør som man kobler returen til.
Jeg var skeptisk til om dette klarte å flowe unna oljen men det går bra.
Det har gått noen rykter om at dette ikke har fungert men det er pga. at folk har peilepinnen nedi røret. Det står i bruksanvisningen (på japansk) at peilepinnen absolutt ikke må stå i.
Det beste er helt klart FM sin løsning med å borre i bunnpanna.
edw
6500 RPM
6500 RPM

Post by edw »

ja.... det tror jeg også er det beste, men asim hos crazytuning, mente det ikke var noen god idè å borre i panna, mens den var på bilen.... han mente det uansett ville komme spon i panna..... og det og få av og på bonpanna på mx5 er vel kanskje ikke bare bare
Post Reply