ja...
Run a vacuum line from the boost source (between the turbo and the throttle body somewhere)
det vil si at eg må få tak i luft mellom turbo og insuget?
er til boostcontrolen btw...
hvor ta "vakum"
Moderator: Styremedlemmer
- Elanzer
- 4200 RPM
- Posts: 459
- Joined: 27 May 2008, 20:25
- Medlemsnummer: 785
- Location: Varhaug
- Status: Offline
hvor ta "vakum"
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal

x Mazda Miata `91 - 1.6T
Du kan ta den på toppen av innsuget som er blindet, ved gasspjeldet.

-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
- Elanzer
- 4200 RPM
- Posts: 459
- Joined: 27 May 2008, 20:25
- Medlemsnummer: 785
- Location: Varhaug
- Status: Offline
aahhh var ikke heelt sikker på om eg kunne ta der ser du
men det hjelpte mye ja
nå må eg bare få sveist litt på eksosen og litt på innsugsrøret så er den klar til å komme ut av hønsehuset igjen 
kan kansje ta luft derifra til turbotrykksmåleren også da ?



kan kansje ta luft derifra til turbotrykksmåleren også da ?
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal

x Mazda Miata `91 - 1.6T
Hvis du ser på den vakumslangen vedsiden på bildet, det er brukt et t-stykke for å kunne brukes til turbotrykksmåler uten og få konflikt med vakum slangen til BVO.
-Pajero 3,2 DID 01
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
x90 miata grå
x90 miata rød
xVW passat 98 stv tdi
x93 miata blå
xToyota supra MKIV euro-spec 94. 575rhp
xCitroen saxo el. 02
xOpel rekord 19L 67.
xHonda crx delsol vti 93
xPeugeot 205 1,9GTI 90. + en 1,6 gti
x 2 stk VW polo 1,3 88.
- Elanzer
- 4200 RPM
- Posts: 459
- Joined: 27 May 2008, 20:25
- Medlemsnummer: 785
- Location: Varhaug
- Status: Offline
ser det stikker en nippel ut av kompressor huset på turboen, koblet til en ubrukt vakumslange, og er ingen problem å blåse eller å suge gjennom den, er det noe eg kansje heller kunne brukt til boostcontrolen?
er en greddy turbo fra greddy kittet til 1.6...
er en greddy turbo fra greddy kittet til 1.6...
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal
x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal

x Mazda Miata `91 - 1.6T
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
skal du følge instruksjonene nøyaktig, er det feil sted å hente vakum/trykk. står jo i klartekst at du skal hente fra kilde mellom turbo og spjell.. den markerte koblingen er bak spjellet.. som oftest har du en nippel for luft osv på turboen .
men det skal sies. jeg har prøvd begge deler, og det er et fett
men det skal sies. jeg har prøvd begge deler, og det er et fett

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''