Avgassen min var fin, men jeg strøyk på Lambdaverdien.
Jeg vet ikke om den er for høy eller for lav, men den er utenfor det som er tillatt i hvert fall.
Noen tips til hva som kan gjøres med dette? Etter som jeg har lest på nettet, så er det ikke nødvendigvis sonden det er noe feil med.
Hvor starter jeg å feilsøke?
(Jeg trenger dette i layman terms, siden jeg ikke har holdt på med slikt)
Eu-kontroll, stryk på Lambdaverdier
Moderator: Styremedlemmer
Eu-kontroll, stryk på Lambdaverdier
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 534
- Status: Offline
Er det jeg ikke vet, er helt umulig å komme i gjennom på telefon til NAF på Hasle.
Skal stikke innom der i mårra og sjekke, og så får de eventuelt ta testen på nytt så jeg vet hva jeg har å gå ut i fra.
Jeg regner med det er relevant for feilsøkingen å vite om verdien var over eller under kravet.
Sjekka litt på nettet, og det virker som det kan være hva som helst som har med innsprøytning, eksos og luft å gjøre.
Skal stikke innom der i mårra og sjekke, og så får de eventuelt ta testen på nytt så jeg vet hva jeg har å gå ut i fra.
Jeg regner med det er relevant for feilsøkingen å vite om verdien var over eller under kravet.
Sjekka litt på nettet, og det virker som det kan være hva som helst som har med innsprøytning, eksos og luft å gjøre.
Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Kremgutt wrote:Er det jeg ikke vet, er helt umulig å komme i gjennom på telefon til NAF på Hasle.
God servise med plugger osv, så går den nok igjennom, for høy lambda verdi kan vel si lambda sensor, i mine ører så hører det ut som bilen går for fett før katta,, eg justerte min lambda til 15.2 når eg hadde eu,,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Ja, det kan være hva som helst.
Folk stryker på det, skifter lambda, og ingen forandring. Så jeg er litt i villrede.
Tenker jeg monterer eksosen, og kjører på med litt E85, og kjører den på test igjen.
Folk stryker på det, skifter lambda, og ingen forandring. Så jeg er litt i villrede.
Tenker jeg monterer eksosen, og kjører på med litt E85, og kjører den på test igjen.
Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.