Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Har noe elekriske problemer med min miata fra 1990 men de klarer ikke å løse dette på verkstedet da de bare har utstyr for å diagnostisere den auropeiske utgaven ...altså mx5 og ikke den amerikanske "MIATA"
Jeg bor i Vestfold.
Er det noen som vet om et verksted som har slikt utstyr???
At verkstedet du har vært hos sier at de ikke har utstyr til å diagnostisere bilen din, tyder på at de ikke har peiling!
Diagnosesystemet til MX-5 (europeisk) og Miata (amerikansk) er identisk.
hilsen oskar (Miata)
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Problemet er at jeg kan parkere bilen over natta, ta ut tenniningsnøkler osv
neste dag finner jeg at bilen har tomt batteri da vifta har stått på uten tenninga på :::::merkelige greier
I dag lukta det svidd på vei til skolen og da jeg kom frem vil den ikke starte igjen uten å måtte skyves igang.Misstenker at starteren har vært koblet inn på kjøreturen og har brent opp....misstenker at dette kan ha noe med at det skurrer i det elekriske opplegget i bilen.
som sagt over: at de sier sånt viser at de ikke har peiling
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
bengan wrote:Problemet er at jeg kan parkere bilen over natta, ta ut tenniningsnøkler osv
neste dag finner jeg at bilen har tomt batteri da vifta har stått på uten tenninga på :::::merkelige greier
Bengan
Jeg tror det er laget slik at vifta skal kunne gå uavhengig av tenningsnøkkelen. Så hvis vifta ikke stopper, bør du bytte tempsensoren som slår vifta av og på (eller ihvertfall feilsøke på den)
Hvis du har mange elektriske / elektroniske "troll", lurer jeg på om du har hatt "badekar"-problemer,dvs regnvann i store mengder i kupeen. Styringscomputeren er plassert nede ved gulvet, bak fotplata til passasjeren. Kontaktene sitter nederst, så hvis det har vært noen cm vannstand, kan disse ha begynt å korrodere, med alle slags snodige feilsymptomer. Enkelt å sjekke og rense kontaktene.
Jeg hadde liknende problemer på en Escort 94 modell. Vifte, vinusvisker etc begynte å gå når jeg var vekk og flatt batteri.
Hadde bilen 3 ganger på verksted, men det viste seg til slutt at det var ett rele til 200 kr som var kaputt.
Vet ikke om det kan være noe slikt eller om den slags oppdages med diagnoseverktøy?
Hvis vifta begynner å gå etter først å være stengt så er det ikke en permanent feil, men noe som kommer og går og dermed kanskje ikke oppdages med en gang på verkstedet.
Takk
Jeg var innom et bil/båt elektrofirma som bekrefter teorien om at boxen som ligger på gulvet under matten på høyre side mest sansynelig er utsatt for fuktighet.
Den ser ut som den er skrudd sammen og er tett, men det er jo en mengde koblinger på baksiden som er exponert.
Har hatt noe vann inn i bilen så det kan stemme det.Jeg kan ikke se at det har irret på kontaktene men det er jo fullt mulig alikevel.
Kan dettre ha ført til at starteren har brent opp?? Tror den har det ettersom den er helt død og det luktet svidd i bilen på vei til skolen her om dagen.I så tilfelle er jeg ute etter å kjøpe en starter av noen der ute.
De tok 2400 kr for en ny starter på Bilextra så en brukt en hadde vært gunstig.
I går kuttet vindusviskere også ut, dvs de kommer og går sammen med viften.Høres små klikk fra den boxen det blir referert til her samtidig.
bengan wrote:Takk
Jeg var innom et bil/båt elektrofirma som bekrefter teorien om at boxen som ligger på gulvet under matten på høyre side mest sansynelig er utsatt for fuktighet.
Den ser ut som den er skrudd sammen og er tett, men det er jo en mengde koblinger på baksiden som er exponert.
Har hatt noe vann inn i bilen så det kan stemme det.Jeg kan ikke se at det har irret på kontaktene men det er jo fullt mulig alikevel.
Kan dettre ha ført til at starteren har brent opp?? Tror den har det ettersom den er helt død og det luktet svidd i bilen på vei til skolen her om dagen.I så tilfelle er jeg ute etter å kjøpe en starter av noen der ute.
De tok 2400 kr for en ny starter på Bilextra så en brukt en hadde vært gunstig.
I går kuttet vindusviskere også ut, dvs de kommer og går sammen med viften.Høres små klikk fra den boxen det blir referert til her samtidig.
Super takknemmelig til dere som har svart meg.
Bengan
Har en ekstra "boks" hvis du skulle være så uheldig å ha brent opp den.
Koster sikkert en formue ny.
Bare å ta kontakt.
At noe kan ha hendt med ECU'en kan godt være.
Men når det gjelder starteren, så kan det være at det var/er en feil med innstalgsreléet som holdt den inne konstant,
burde sjekkes før en ny settes inn.
Eller så kan det være at returen på innslaget til den gamle starteren var ødelagt slik at starteren lå inne hele tida,
som resultat gir en ødelagt starter. Byttet en på en annen bil av den grunn.
Det er jo mulig jeg må bytte denne boxen ja.
Godt å vite at det finnes en der ute ,aner ikke prisen på den ny.
Jeg har nå løftet på matter og laget det luftig i bilen. Satser på å få allt knusktørt.Skal gå over kontaktene bak boxen.
Hvis det skulle vise seg at den er gått føyken er jeg naturlig nog veldig interessert i din box Anton.
Håper jeg kan komme tilbake til deg om noen dager hvis det er nødvendig.
Ble også fortalt at tenningslåsen kunne være problemet....men hvordan i pøk finner jeg ut om den er gåen da??
Huff håper å få dette i orden snart. Har hatt bilen i 5 år nå og er veldig glad i den.Morsomme biler.