feil på enveisventil til bremsekraftforsterker ?
Moderator: Styremedlemmer
feil på enveisventil til bremsekraftforsterker ?
jeg lurer på om noen har opplevd at enten selve vakumklokka til bremsekraftforsterkern. eller enveis ventilen har streiket før.. mine bremser kjennes fine ut når jeg kjører normalt, gjerne motorbremser litt(mye vakum).. men om jeg har hatt et drag ut et par tre gir feks på bane.. med ladetrykk på riktig side av 1 bar. blir pedalen steinhard. ikke ulik sånn den føles om man bremser gjentatte ganger med motorn av.. dette gir jo en noe kjip bremsefølelse i enden av raka, eller på vanlig vei.. akurat når det passer dårligst 

-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
''objects in mirror appear to be slow''
- anton.g
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 664
- Status: Offline
Re: feil på enveisventil til bremsekraftforsterker ?
Ettersom du er en snylter her på forumet, så regner du vel ikke med noe hjelp her heller................Harald wrote:jeg lurer på om noen har opplevd at enten selve vakumklokka til bremsekraftforsterkern. eller enveis ventilen har streiket før.. mine bremser kjennes fine ut når jeg kjører normalt, gjerne motorbremser litt(mye vakum).. men om jeg har hatt et drag ut et par tre gir feks på bane.. med ladetrykk på riktig side av 1 bar. blir pedalen steinhard. ikke ulik sånn den føles om man bremser gjentatte ganger med motorn av.. dette gir jo en noe kjip bremsefølelse i enden av raka, eller på vanlig vei.. akurat når det passer dårligst

Fra spøk til alvor, sjekk over slanger, skal ikke store sprekken til før vakum forsvinner.
Har du WSM- som jeg har, så ligger det inn et feilsøkingsskjema der
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
-
- 4200 RPM
- Medlemsnummer: 718
Kan ikke ha noe med ladetrykket å gjøre ihht. ventilen?
Tenker litt høyt bare... siden motor som standard er sugemotor, er det som regel alltid vakum i innsuget. Men siden du kjører med turbo og har høyere trukk i innsuget enn hva standard innsug er laget for(det har jo du byttet ut), men ventilen er vel enda standard og er kanskje ikke laget for overtrykk?
Jeg har sikkert feil
Tenker litt høyt bare... siden motor som standard er sugemotor, er det som regel alltid vakum i innsuget. Men siden du kjører med turbo og har høyere trukk i innsuget enn hva standard innsug er laget for(det har jo du byttet ut), men ventilen er vel enda standard og er kanskje ikke laget for overtrykk?
Jeg har sikkert feil

Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
- Banzaibaggen
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 670
Ja. Har opplevd å ødlegge enveisventil. Men det er jo også en ganske vanlig sak at bremsekraftforsterkern ryker på bilene våre.
Antar at ventilen ikke er brekt så da skal det bare være å gjøre godt rent med rødsprit. Med det trykket som vi oppererer med skal det ikke mye olje damp til før det blir klissete inni der.
Så lenge det ikke er under venstre bremsing at pedalen blir hard setter jeg en knapp på at forsterkeren er i startfasen til å dø.
Kjørte selv i lengre tid med 1,2 bar trykk helt uten ventil mens jeg ventet på en ny og hadde ikke noe problem med følelsen i bremsene så lenge jeg slapp gassen før jeg bremset.
Skal sies at forsterkern røyk ikke lenge etter at jeg fikk montert ventilen så er nok ikke noe de liker så godt
.
Antar at ventilen ikke er brekt så da skal det bare være å gjøre godt rent med rødsprit. Med det trykket som vi oppererer med skal det ikke mye olje damp til før det blir klissete inni der.
Så lenge det ikke er under venstre bremsing at pedalen blir hard setter jeg en knapp på at forsterkeren er i startfasen til å dø.
Kjørte selv i lengre tid med 1,2 bar trykk helt uten ventil mens jeg ventet på en ny og hadde ikke noe problem med følelsen i bremsene så lenge jeg slapp gassen før jeg bremset.
Skal sies at forsterkern røyk ikke lenge etter at jeg fikk montert ventilen så er nok ikke noe de liker så godt

-`99 MX-5 MS, GT2871, 3", ++
- anton.g
- 6500 RPM
- Medlemsnummer: 664
Harald wrote:gratulerer. du svarte akurat sånn jeg forventer av folket på forumet..ikkeno vettugt.. jeg vet at små lekkasjer lager problemer, og har allerede sjekket sånt.. spurte om noen har opplevd at en av de to komponentene feiler før..
You get what you pay for...........................
anser
anton.g