Noen erfaringer med 200sx s14?
Moderator: Styremedlemmer
Noen erfaringer med 200sx s14?
Tenker da både på s14 og s14a.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18661593
Abstinensene etter ny bil begynner å vise seg.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18661593
Abstinensene etter ny bil begynner å vise seg.
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
-
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 852
- Status: Offline
har alltid likt s14, men ikke A'en, er noe som ikke stemmer med designet...
Dette er jo biler med en stooooooor fan skare, som er forholdsvis lette og vedlikeholde, har grei ytelse, mye deler å få tak i til de er det også...
Hvis du er ute etter kjøpstips, logg deg på www.200sx-ogn.org og forhør deg litt der...
Hvis ikke kan du jo holde deg her på forumet og kjøpe Mx'en til Mario:D
Dette er en veldig fin bil, og et fantastisk godt utgangspunkt for enda flere år med billig mx-5 lykke:D
Dette er jo biler med en stooooooor fan skare, som er forholdsvis lette og vedlikeholde, har grei ytelse, mye deler å få tak i til de er det også...
Hvis du er ute etter kjøpstips, logg deg på www.200sx-ogn.org og forhør deg litt der...
Hvis ikke kan du jo holde deg her på forumet og kjøpe Mx'en til Mario:D
Dette er en veldig fin bil, og et fantastisk godt utgangspunkt for enda flere år med billig mx-5 lykke:D
s14 og a, hvis ejg var deg så hadde jeg gått for A, frekkere front, generelt nyere bil og interiør, ofte skinn på disse nye Aene, det er bedre å sitte i generelt enn de gamle stoff setene.. de går greit, lette å trimme.. men motoren trenger å tas vare på. de tåler ikke all verden, men det gjør jo ingen motorer..
ellers er de greie biler som er ekstremt lette å sleppe ut rumpa på
believe me
ellers er de greie biler som er ekstremt lette å sleppe ut rumpa på

believe me

O:'01 Yamaha R1 1000cc
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
O:'00 BMW 318CiA 1.8
X:'99 MX5 1.6 Kompressor
X:'97 MX5 1.6 Turbo
Jeg liker faktisk s14 fronten best. Syns den passer resten av bilen ypperlig! Syns det som oftest er stoffinteriør i disse.. Spørsmålet er vel om man klarer å finne ett eksemplar som ikke er helt oppbrukt.
Forsikring er selvsagt også ett tema - og det har jeg ikke sjekket opp enda.
Forsikring er selvsagt også ett tema - og det har jeg ikke sjekket opp enda.
'86 Porsche 944 Targa
Hei.
Har selv hatt en s14a før jeg skifta til mx5'en.
Skifta ikke fordi Nissan'en var dårlig, men fikk bare så lyst til å prøve en kjekk cab
Har bare gode erfaringer og minner fra s14a'en, og kunne gjerne tenkt meg å kjøpe igjen.
Tøff bil, som også er god (morsom) å kjøre.
Smaken er som baken, men eldre s14 er kjedeligere og se til i front og bak.
Ser sintere ut s14a, og er finere interiør med skinn, enn stoff.
Sjekk ut 200sx-ogn forumet.
Bra forum, med masse erfaringer og tips.
Lykke til med grombil hvis det blir "silvia" på deg
Har selv hatt en s14a før jeg skifta til mx5'en.
Skifta ikke fordi Nissan'en var dårlig, men fikk bare så lyst til å prøve en kjekk cab

Har bare gode erfaringer og minner fra s14a'en, og kunne gjerne tenkt meg å kjøpe igjen.
Tøff bil, som også er god (morsom) å kjøre.

Smaken er som baken, men eldre s14 er kjedeligere og se til i front og bak.
Ser sintere ut s14a, og er finere interiør med skinn, enn stoff.
Sjekk ut 200sx-ogn forumet.
Bra forum, med masse erfaringer og tips.
Lykke til med grombil hvis det blir "silvia" på deg

10"anniversary nr 7021
Takk skal du ha!
Har lest litt rundt på det forumet og det er ivertfall mye aktivitet der. Slikt er bra og sparer seg for masse ergelse og penger
Greit å ha ett sted å løpe til når ting feiler eller man lurer på noe.
Hvordan var den å forsikre i forhold til mx5en?
Har lest litt rundt på det forumet og det er ivertfall mye aktivitet der. Slikt er bra og sparer seg for masse ergelse og penger

Hvordan var den å forsikre i forhold til mx5en?
'86 Porsche 944 Targa
Fine sladdebiler med sinnssykt potensiale, men det blir mye skruing hvis det trimmes. Så ikke regn med like problemfritt bilhold som f.eks MX5.
De holder seg godt for alderen, spesielt de senere Aene med masse utstyr (de tysksolgte). Regn med rustskader, har sett velholdte 99-modeller med masse kanalrust og gulvrust. Det er jo tross alt en Nissan...
Det beste med S14 er verditapet, som er nærmest ikke-eksisterende. Man fikk en 94-modell for 150k og 98-modell for 200k for 5 år siden, og de koster det samme den dag i dag.
De holder seg godt for alderen, spesielt de senere Aene med masse utstyr (de tysksolgte). Regn med rustskader, har sett velholdte 99-modeller med masse kanalrust og gulvrust. Det er jo tross alt en Nissan...
Det beste med S14 er verditapet, som er nærmest ikke-eksisterende. Man fikk en 94-modell for 150k og 98-modell for 200k for 5 år siden, og de koster det samme den dag i dag.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack