SS2 Runde 5. Påmelding er åpnet

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

inglar wrote:
Hauk wrote:En annen ting: Man kan vel ikke bytte klasse underveis i en sessong? Mente det stod noe om det i reglementet. Får ikke sjekka pga. p0rnfilteret.

Dvs. Øyvinds tid skal inn i klasse 2? Uavhengig av hvilken bil han måtte kjøre. Ratter man en sløvere bil enn klassen man er satt opp i: tough luck! Veldig bra tid dog - i lånt 116 hester.

Edit: Mer korrektur. Var vel R5 vi kjørte nå. ;)
Var runde 5 ja. Må slutte å lage slike lister så tidlig på dagen.

Klassen følger bilen. Så denne gangen snek han seg inn i klasse 1. Martin som har kjørt andre biler har kun kjørt biler fra samme klasse så han har havnet i riktig klasse hver gang.
Misforstå meg rett. Mente det var en fordel for Øyvind at han drar med seg poengene videre. Nå får han jo delt poengene mellom to klasser. Hverken fugl eller fisk.

Sånn rent poengmessig - for min del - er det jo en fordel at Øyvind havner i klasse 1. Anders, "min argeste konkurrent", havner jo ett hakk lengre ned på lista.

Nå var det egentlig ikke meningen å lage så mye styr rundt dette da. :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Hauk wrote:
inglar wrote:
Hauk wrote:En annen ting: Man kan vel ikke bytte klasse underveis i en sessong? Mente det stod noe om det i reglementet. Får ikke sjekka pga. p0rnfilteret.

Dvs. Øyvinds tid skal inn i klasse 2? Uavhengig av hvilken bil han måtte kjøre. Ratter man en sløvere bil enn klassen man er satt opp i: tough luck! Veldig bra tid dog - i lånt 116 hester.

Edit: Mer korrektur. Var vel R5 vi kjørte nå. ;)
Var runde 5 ja. Må slutte å lage slike lister så tidlig på dagen.

Klassen følger bilen. Så denne gangen snek han seg inn i klasse 1. Martin som har kjørt andre biler har kun kjørt biler fra samme klasse så han har havnet i riktig klasse hver gang.
Misforstå meg rett. Mente det var en fordel for Øyvind at han drar med seg poengene videre. Nå får han jo delt poengene mellom to klasser. Hverken fugl eller fisk.

Sånn rent poengmessig - for min del - er det jo en fordel at Øyvind havner i klasse 1. Anders, "min argeste konkurrent", havner jo ett hakk lengre ned på lista.

Nå var det egentlig ikke meningen å lage så mye styr rundt dette da. :)
Ah, slik å forstå. Men da tjente du noen poeng på at Øyvind havnet i klasse 1 denne gangen :D Styr i vei, rett skal være rett :D
User avatar
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2410
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 300
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by Pelle »

Skjønner at om det skal bli noen drastiske forbedringer i tidene, må det andre dekk til. Spørs om det blir aktuellt :cry:
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Hauk wrote: Dvs. Øyvinds tid skal inn i klasse 2? Uavhengig av hvilken bil han måtte kjøre. Ratter man en sløvere bil enn klassen man er satt opp i: tough luck! Veldig bra tid dog - i lånt 116 hester.
Vi snakker om:
2. Øyvind Grafrønningen - #5: 1.08.28 9p

Vil bare få nevne at det er Rudolf som la seg inn på andre plass med Øyvind som fører.

Erik
(stolt ræserbileier :oops: )
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Post by knekten »

Pelle wrote:Skjønner at om det skal bli noen drastiske forbedringer i tidene, må det andre dekk til. Spørs om det blir aktuellt :cry:
Hva slags tid klarer du Pelle? Og hvordan fungerer NC'n på bane? Har veldig lyst til å prøve sjæl egentlig.. Og er understellet ditt bedre enn mitt, siden du har 2,0 liter'n ? :roll:
Hilsen Knekten
User avatar
TurboLag
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 676
Joined: 22 Aug 2007, 15:14
Location: Holmestrand
Status: Offline

Post by TurboLag »

knekten wrote:
Pelle wrote:Skjønner at om det skal bli noen drastiske forbedringer i tidene, må det andre dekk til. Spørs om det blir aktuellt :cry:
Hva slags tid klarer du Pelle? Og hvordan fungerer NC'n på bane? Har veldig lyst til å prøve sjæl egentlig.. Og er understellet ditt bedre enn mitt, siden du har 2,0 liter'n ? :roll:
Møkk i tider da, ta med deg hjelm til Gardermoen om 2 uker :wink:
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
User avatar
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 366
Joined: 10 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 764
Location: Slemmestad
Status: Offline

Post by Fatboy »

Knekten: Ta en titt på bildene av bilen min.... Ser det ut til at understell betyr så mye?

Dessuten så betyr tidene fint lite. Det er mer gøy å få kjøre litt (for) friskt under trygge forhold.

Hvordan skal du få vite hvor grensene for bilen din går når du ikke prøver?

Still opp med vanlige dekk, det undestellet du har og ta det pent.

Gøy vet du at det blir uansett :D
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Post by knekten »

Jeg har egentlig vært litt redd for å ødelegge noe på bilen :? .. F.eks felger.. Men jeg trur kanskje de nervene er på vei vekk.. :shock: Skal se om jeg skal melde meg på til siste runde om 2 uker.. :)
Hilsen Knekten
User avatar
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 366
Joined: 10 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 764
Location: Slemmestad
Status: Offline

Post by Fatboy »

:D Det morsomme er at det er kun du selv som legger press på deg selv :D

Eller noe sånn...

I alle fall i første runde. Så kommer hornene...

Litt støv i felgene kan skje den beste :D :D :D Det er bare en beskjed om at egoet har blitt litt for stort igjen...
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Pelle wrote:Skjønner at om det skal bli noen drastiske forbedringer i tidene, må det andre dekk til. Spørs om det blir aktuellt :cry:
Har ikke studert regelverket nøye, men burde ikke dekkene også ha litt å si for hvilken klasse man skal stille i? Min retferdighetssans sier meg hvertfall det..
Da jeg kjørte med "Datsun-klubben" for mange år siden hadde de en klasse for gateslicks, og en for vanlige dekk.
Mulig det er slik ennå.?
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Det burde vel kanskje verdt det... :D

Jeg er vel snart den eneste som kjører på "vanlige" dekk der oppe...

Imponerende å se hvor fort det går an å kjøre løypa og hvor liten forskjell det er mellom klassene da.

Trenger ikke 400 gamp for å ha det gøy, bare man er gæren nok! 8)
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Apropos dekk. Hva har de to bilene øverst på lista i klasse 1 til felles - og som er ulikt resten? De begge kjører på 185/60-14 r-dekk.

Det hadde vært veeeeldig interessant å testet f.eks r-dekk i 205/50-15 neste gang - bare for å sjekke i hvilken retning det påvirker tidene.

Med åpen diff og 185-dekk føler jeg at jeg kunne i hvert fall dratt nytte av mer grep i svingene. Blir mye spinning ut av høyresvinger.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Interessant det der.

Og man ser vel at Trazan, som setter svært gode tider med moderat "moddet" bil, kjører på 225 brede (tror jeg) 15 toms R888.

Men det er klart at det er kanskje lettere å "drive" brede, seige dekk med modifisert motor enn ikke. For oss uten pustehjelp, bør det jo ikke bli for tungt...
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
TraZan
500 RPM
500 RPM
Posts: 80
Joined: 07 Nov 2005, 01:00
Location: OSLO
Status: Offline

Post by TraZan »

uggla wrote:Interessant det der.

Og man ser vel at Trazan, som setter svært gode tider med moderat "moddet" bil, kjører på 225 brede (tror jeg) 15 toms R888.

Men det er klart at det er kanskje lettere å "drive" brede, seige dekk med modifisert motor enn ikke. For oss uten pustehjelp, bør det jo ikke bli for tungt...
Jeg kjører 205/50R15 R888 på 7 x 15 ET20 felger.
Ikke lenge til neste runde på Gardemoen. Går ann å prøve der.
1990 Miata 1,6
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Post by uggla »

Ahh.... :oops:

Ble nok lurt av den "frekke" offset'en...
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Post Reply