Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hauk wrote:En annen ting: Man kan vel ikke bytte klasse underveis i en sessong? Mente det stod noe om det i reglementet. Får ikke sjekka pga. p0rnfilteret.
Dvs. Øyvinds tid skal inn i klasse 2? Uavhengig av hvilken bil han måtte kjøre. Ratter man en sløvere bil enn klassen man er satt opp i: tough luck! Veldig bra tid dog - i lånt 116 hester.
Edit: Mer korrektur. Var vel R5 vi kjørte nå.
Var runde 5 ja. Må slutte å lage slike lister så tidlig på dagen.
Klassen følger bilen. Så denne gangen snek han seg inn i klasse 1. Martin som har kjørt andre biler har kun kjørt biler fra samme klasse så han har havnet i riktig klasse hver gang.
Misforstå meg rett. Mente det var en fordel for Øyvind at han drar med seg poengene videre. Nå får han jo delt poengene mellom to klasser. Hverken fugl eller fisk.
Sånn rent poengmessig - for min del - er det jo en fordel at Øyvind havner i klasse 1. Anders, "min argeste konkurrent", havner jo ett hakk lengre ned på lista.
Nå var det egentlig ikke meningen å lage så mye styr rundt dette da.
Hauk wrote:En annen ting: Man kan vel ikke bytte klasse underveis i en sessong? Mente det stod noe om det i reglementet. Får ikke sjekka pga. p0rnfilteret.
Dvs. Øyvinds tid skal inn i klasse 2? Uavhengig av hvilken bil han måtte kjøre. Ratter man en sløvere bil enn klassen man er satt opp i: tough luck! Veldig bra tid dog - i lånt 116 hester.
Edit: Mer korrektur. Var vel R5 vi kjørte nå.
Var runde 5 ja. Må slutte å lage slike lister så tidlig på dagen.
Klassen følger bilen. Så denne gangen snek han seg inn i klasse 1. Martin som har kjørt andre biler har kun kjørt biler fra samme klasse så han har havnet i riktig klasse hver gang.
Misforstå meg rett. Mente det var en fordel for Øyvind at han drar med seg poengene videre. Nå får han jo delt poengene mellom to klasser. Hverken fugl eller fisk.
Sånn rent poengmessig - for min del - er det jo en fordel at Øyvind havner i klasse 1. Anders, "min argeste konkurrent", havner jo ett hakk lengre ned på lista.
Nå var det egentlig ikke meningen å lage så mye styr rundt dette da.
Ah, slik å forstå. Men da tjente du noen poeng på at Øyvind havnet i klasse 1 denne gangen Styr i vei, rett skal være rett
Hauk wrote:
Vi snakker om: 2. Øyvind Grafrønningen - #5: 1.08.28 9p
Vil bare få nevne at det er Rudolf som la seg inn på andre plass med Øyvind som fører.
Erik
(stolt ræserbileier )
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Pelle wrote:Skjønner at om det skal bli noen drastiske forbedringer i tidene, må det andre dekk til. Spørs om det blir aktuellt
Hva slags tid klarer du Pelle? Og hvordan fungerer NC'n på bane? Har veldig lyst til å prøve sjæl egentlig.. Og er understellet ditt bedre enn mitt, siden du har 2,0 liter'n ?
Pelle wrote:Skjønner at om det skal bli noen drastiske forbedringer i tidene, må det andre dekk til. Spørs om det blir aktuellt
Hva slags tid klarer du Pelle? Og hvordan fungerer NC'n på bane? Har veldig lyst til å prøve sjæl egentlig.. Og er understellet ditt bedre enn mitt, siden du har 2,0 liter'n ?
Møkk i tider da, ta med deg hjelm til Gardermoen om 2 uker
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
Jeg har egentlig vært litt redd for å ødelegge noe på bilen .. F.eks felger.. Men jeg trur kanskje de nervene er på vei vekk.. Skal se om jeg skal melde meg på til siste runde om 2 uker..
Har ikke studert regelverket nøye, men burde ikke dekkene også ha litt å si for hvilken klasse man skal stille i? Min retferdighetssans sier meg hvertfall det..
Da jeg kjørte med "Datsun-klubben" for mange år siden hadde de en klasse for gateslicks, og en for vanlige dekk.
Mulig det er slik ennå.?
Og man ser vel at Trazan, som setter svært gode tider med moderat "moddet" bil, kjører på 225 brede (tror jeg) 15 toms R888.
Men det er klart at det er kanskje lettere å "drive" brede, seige dekk med modifisert motor enn ikke. For oss uten pustehjelp, bør det jo ikke bli for tungt...
'92 NA 1,6 BRG "Schnell" FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
Og man ser vel at Trazan, som setter svært gode tider med moderat "moddet" bil, kjører på 225 brede (tror jeg) 15 toms R888.
Men det er klart at det er kanskje lettere å "drive" brede, seige dekk med modifisert motor enn ikke. For oss uten pustehjelp, bør det jo ikke bli for tungt...
Jeg kjører 205/50R15 R888 på 7 x 15 ET20 felger.
Ikke lenge til neste runde på Gardemoen. Går ann å prøve der.