Jeppz.. Jeg har FM butterfly under bilen min.
For å si det som så, jeg kommer aldri til å ha en mx-5 uten railsene. Hvorvidt selve butterflyen gjør noe godt vet jeg ikke da alt ble montert samtidig.
Bilen ble merkbart stivere og man kjenner nå at understellet jobber litt mer. Kjørefølelsen blir bedre. Ting strammes opp. Litt mer nybilfølelse.
Kjøper du butterflyen vil du nok oppleve at det tar nedi på grusveier og dårlig asfalt om du også har senket. Blir litt lavere ja.
Vær forberedt på at du må bore litt her og der. Intet dramatisk, men vær nøye og kjør på med rustbeskyttelse i hullene.
Jeg lever ganske lykkelig for øyeblikket med de delene jeg har kastet på bilen fra FM, men det skulle da bare mangle også. Ble faktisk enda litt lykkeligere etter å ha fått bilen tilbake fra tectylering og konstatert at fjærer og dempere nå har et fint sort belegg...
Litt bilder:
Her skal det skrues til så hardt at du bulker gulvet:
Denne må plasseres såpass langt frem som dette. Litt trangt fremover og god plass bakover gjør at man lett kan justere feil.
Å flytte på hjernen kan være en god ide. Fullt mulig å bore inn i den om man bommer på plasseringen:
Fullført! Vær obs på at railsene ikke ligger helt inntil kanalene i bunn. Dvs det er ca 1 cm luft mellom. Så senker butterflyen også litt, avhengig av eksosanlegg.