Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Leo91BRG wrote:Hei! Kjøpte meg MX5 for halvannet år siden, og er fortsatt grisefornøyd, eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte den før:-D
Etter over et år på utkikk, endte jeg opp med import, for å få tak i en NA 1,6, i god stand som jeg ikke synes var for stiv i pris. Fort gjort når jeg hadde funnet bilen, via en kompis til en kompis på firstclass auto.
Ukene etterpå dukker det selvfølgelig opp både en og to bra tilbud i norge.
Tenkte at jeg aldri ville komme på tanker om kompressor/turbo, og at det var like greit med en 1,6, siden jeg ikke kunne merke noen betydelig effekt forskjell på 1,6/ 1,8 NA.
Ang. turbo/kompressor tok jeg feil, og skulle jeg handla nå, hadde jeg heller lagt til de ekstra kronene det kosta for et bra eksemplar m 1,8, gjerne med et sportseksos og nye helst justerbare dempere/fjører, synes det virker som mange får lyst til å bytte dette uansett. Dette var bytta på min(eibach senkefjærer, kan jeg IKKE anbefale, som fler her har sagt, mykt og udregelig, men det viste jeg ikke da, synes bare den så bra ut med ferdig senk:)
Trim eller ikke, så får man jo som nevnt fler avstivnings stag, sterkere diff, og kraftigere bremser m 1.8
hardtop var jeg hellig overbevist om at var no jeg absolutt måtte ha, men nå ser jeg ikke store nødvendigheten av det om en har garasje. Kallesja et tett og fin, fungerer fint også på vinterstid.
Lykke til! og har du lyst på en prøvetur i Frxta, er e bare å sende en PM
Ser ut som de fleste ville valgt NA en gang til. Er dette fordi NA er en bedre/morsommere bil eller fordi NA liksom er "hardcore" MX-5. Er NB en mindre morsom bil og kjøre hvis man ser bort i fra utseende som jo til syvende og sist kanskje er smak og behag. Kunne vært litt interesant med synpunkter på det. FOreløbig er jeg litt på NA 1,8 eller NB 1,8. Men en NB vil jo falle dyrere i pris og hvis den er en kjedeligere kjøreopplevelse da vil jeg ikke ha den )
Har kun kjørt NA 1,6 og NB 1,6 og jeg synes NB er litt mer bil, men NAen sin 1,6 motor har et litt morsommere register. Vet ikke helt hvorfor, men den har det.
Jeg ville vel helt mot en 1,8 pga. de andre oppgraderingene, ikke pga. motoren i seg selv.
At flest folk liker NA har vel med alder og enkle linjer å gjøre blant annet. Eldre folk (ikke gamle, men eldre enn 20) liker bedre RX-7 FC enn yngre folk gjør er min erfaring også. Og en bil med enkle linjer er lettere å svelge enn de nye som har mange ekstra former, + det åpenbare at det er klassisk og enkelt og rent.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
siemens wrote:dere glemmer at pris også er viktig, hvor mye er man villig til å betale for å ha en bil nr 2 man egentelig ikke trenger......
Ey!
Er bil nummer 1 for meg, og det vil hun alltid være.
Får jeg kjerring og unger, så får hun klinkende klar beskjed om at HUN må kjøpe stasjonsvogna ^^
Selv foretrekker jeg NA for utseendet, og kan egentlig ikke sammenligne med andre da jeg kun har kjørt NA.
Det er ikke det at det er hardcore, men det at den rett og slett er den peneste
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
siemens wrote:dere glemmer at pris også er viktig, hvor mye er man villig til å betale for å ha en bil nr 2 man egentelig ikke trenger......
Jeg lurer på hvilken bil det er jeg ikke trenger jeg
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Kjøpte meg en NB 2000 modell 1,8 liter tidlig i fjor og er grisefornøyd.
Har en Ford Focus til å kjøre rundt med når jeg handler og begge ungene skal være med og det er en bra bil det også.
Men, jeg gliser ikke når jeg kjører Forden på jobb om morgenen. Med Mazdaen er livet kulere og ungene elsker den. Har hardtopp og vinterdekk men de ligger i fred.
Sommer, sol og svingete veier er moro så kjøp deg en du liker og som passer inn i din økonomi
En kompis av meg med åpen Ferrari sa at med den må man over 150 km for å få fartsfølelsen men med MX'en så var det gøy fra 80 km. Det er ett kvalitetsstempel