hos oss har det blitt praktisert ingen beskatning på "servicebiler" som faktisk ikke brukes privat annet enn til til/fra jobb, også pga variable arbeidsdager. og sjelden man møter opp på kontor osv..
såvidt jeg vet, er ikke dette ulovlig når det gjøres sånn, mange bruker bilene endel utenfor jobb og.. det er her ulovlighetene begynner. men mange arbeidsgivere velger å se mellom fingra med dette.
jeg hadde ihvertfall ikke gått med på å måtte skatte av å kjøre transit connect eller annen shit, som uansett ikke kan brukes privat på noen vettug måte..
skal man følge reglene helt til punkt og prikke, skal vel egentlig servicebiler hentes på jobb ved arbeidsdagens start, og leveres igjen på slutten av dagen.. for de som ikke begynner dagen på jobb, og ikke er på jobben igjen på slutt av dagen , praktiseres det ofte sånn jeg skrev over.
ps.. jeg kjører privatbil på km satser(bil med fullt bagasjerom får 4kr km første 9k km), og har en ekstra fast godtgjørelse(skattbar) ved siden av.
rett og slett pga jeg ikke orker å skrangle rundt i de drittbilene vi får som servicebiler hos oss. og jeg måtte fortsatt hatt en privatbil ved siden av (enda en bil å parkere)
de dagene man har 40 mil kjøring, er det konge å kjøre 5serie bmw, kontra transit connect