Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
knekten wrote:Kom å prøv min NC da vel.. Men da MÅ du jo ringe banken etterpå..
Eg holdt på å ringe banken når eg testet nc når dem var nye, eg og fruen testet en 2,0 sport med 160hk, og begge ville ha en slik, fruen mente med engang vi skulle ringe banken, og eg sa igrunn nei, noe pga den kostet sykt masse og eg følte da den var for komfortabel, men nå med verkende rygg osv, så vil eg gjerne ha en nc, men er redd min na gir mer smil per krone igrunn...
LoKi wrote:Ja ikke sant, da er det ikke motoren men mekanikeren som er problemet.
Tja, er vel en grunn til at Mazda endret motoren på nettopp dette området..
Joa pga for dårlige mekanikere på verkstedene,, når eg sa ifra om dette så viste de ikke at dem måtte ha locktite på skrua, så da gjorde eg det selv,, og dette var på ett mazda verksted.. Miataen min rullet over 400000km, og den veiva går enda i en annen motor en plass i norge.. og går dem så langt så ser eg ikke noe problem i dette, er nok flere så havarer pga tom for olje enn denne tappen,,
nope-mx5 wrote:Jeg synes loctite fix er seriøst jallamekk...
Men det er vel kanskje bare meg..
-n
Joa fixen er jalla, men det skal brukes locktite på skruen når man montere dette etter reimbytte, så slipper man noen fix... riktig moment og riktig locktite så er det ikke noe å stresse med igrunn, og holder en slik motor ifra 1989-1990 til nå, så er det nesten lov til å havarere litt, spennende å se hvor gode de første nb er når dem er like gamle...
Ikke gidd å male fanden på veggen i forhold til kjøp av NA med shortnose.
Finner man et pent objekt, med lav kilometer,som er velholdt, og bilen har shortnose, så ser jeg ikke problemet i dette. Hvis man er så fryktelig redd for dette med veivtappen, så er det da bare å ta bilen til et mazdaverksted og få de til å sjekke momentet skikkelig.
Og som sagt. Slitt veivtapp har forekommet både for longnose og 1,8-literen (mulig det er samme sak, hva vet jeg...)
Uansett:
Det bunner alltid i om bilen har blitt vedlikeholdt av folk som har peiling eller ikke.
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
når du først skal kjøpe mx5 - hvorfor ikke kjøpe NA 1.8 (94/95) - og få den beste motoren, bremsene, understellet og clutchen med en gang? Og dertil i den originale, fineste modellen?
Har kjørt MX5 siden jeg kjøpte helt ny i 1997, hatt diverse biler "underveis", og i dag er jeg ikke i tvil om hva som er "morsomst" i original stand. og mulighetene videre er ubegrensede....
EatonMiata wrote:når du først skal kjøpe mx5 - hvorfor ikke kjøpe NA 1.8 (94/95) - og få den beste motoren, bremsene, understellet og clutchen med en gang? Og dertil i den originale, fineste modellen?
Har kjørt MX5 siden jeg kjøpte helt ny i 1997, hatt diverse biler "underveis", og i dag er jeg ikke i tvil om hva som er "morsomst" i original stand. og mulighetene videre er ubegrensede....
Etter og ha prøvd NB 1,6 og 1,8 og NA 1,6 må jeg si at NA 1,8 er meget meget fristende. Og hadde det dukket opp en til salgs hadde jeg kjøpt den på flekken...