turbomontering påbegynnt sprsml....
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Er litt seint kanskje ja. men det har vel mye å si hvilket effekt anlegg du har og hvor mye bensin du gir den..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
er forresten ikke helt sikker lenger når jeg har max ladetrykk.. men ikke før 3k, heller litt senere kanskje.....
kjører med orginalanlegg og den lille sorte boksen som skal gi mere bensin....
blir heller ikke helt klok på turbotrykksmåleren min... når jeg holder konstant gass, så viser den minus 0.6 eller no....
er det riktig det a??
skvatt litt når jeg skulle starte bilen i dag det eneste jeg hørte var bensinpumpa som gikk.... men så fiklet jeg litt med ledningene til starteren, og vips så funka den.... må se på det der.... kanskje dårlig kontakt ellerno, eller så er jeg utstyrt med "magick fingers"
kjører med orginalanlegg og den lille sorte boksen som skal gi mere bensin....
blir heller ikke helt klok på turbotrykksmåleren min... når jeg holder konstant gass, så viser den minus 0.6 eller no....
er det riktig det a??
skvatt litt når jeg skulle starte bilen i dag det eneste jeg hørte var bensinpumpa som gikk.... men så fiklet jeg litt med ledningene til starteren, og vips så funka den.... må se på det der.... kanskje dårlig kontakt ellerno, eller så er jeg utstyrt med "magick fingers"

-
- Status: Offline
Det er nok ikke unormalt å få maks lade trykk ved 3,000-4,000rpm. Nå lader jeg ca 15psi (1,0bar) og makser ved ca 4,000rpm. Har ikke sjekket det helt nøyaktig. Nå har jo jeg garrett turbo, men trykket kommer omtrent likt på jørn sin med greddy kitet. Husk at det bare er 1,6 liters motor vi har.
Jeg har forresten effektanlegg for sugemotor på nå. (scorpion) Det skal byttes til sommmeren.
Med 17" på så slipper det fint uten å jukse med clutchen...
Og husk at turboen vil ikke lade selv om du ruser motoren.
Motoren trenger belastning.
Jeg har forresten effektanlegg for sugemotor på nå. (scorpion) Det skal byttes til sommmeren.
Med 17" på så slipper det fint uten å jukse med clutchen...

Og husk at turboen vil ikke lade selv om du ruser motoren.
Motoren trenger belastning.
t_huseby ---> Redrider