Hei!
Er det mulig å reparere en diffbrems til mx5/miata som har brent seg eller noe annet og ikke fungerer som den skal lenger, er det mulig å bytte lammeller el. lign. i diffbremsen kanskje??
Diffen funker, men diffbremsen slår ikke inn ved spinn. (ikke min bil)
Stor/krevende/langtekkelig/ jobb? Hvor får man delene? Dyre deler?
Hilsen Daniel
Rep av LSD - diffbrems?
Moderator: Styremedlemmer
Rep av LSD - diffbrems?
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
- Vidar
- Moderator
- Medlemsnummer: 249
- Status: Offline
Re: Rep av LSD - diffbrems?
Kansje ikke du har diffbrems ? 
Det er en LSD Limited Slip diff..

Det er en LSD Limited Slip diff..
Daniel wrote:Hei!
Er det mulig å reparere en diffbrems til mx5/miata som har brent seg eller noe annet og ikke fungerer som den skal lenger, er det mulig å bytte lammeller el. lign. i diffbremsen kanskje??
Diffen funker, men diffbremsen slår ikke inn ved spinn. (ikke min bil)
Stor/krevende/langtekkelig/ jobb? Hvor får man delene? Dyre deler?
Hilsen Daniel
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Nei det er ikke min det er snakk om vidar!
jeg har ikke lsd, men vurderte å kjøpe en som mest sannsynlig er ødelagt og ikke fungerer som den skal. så man kan ikke skifte disse lamellene inni diffen?
jeg har ikke lsd, men vurderte å kjøpe en som mest sannsynlig er ødelagt og ikke fungerer som den skal. så man kan ikke skifte disse lamellene inni diffen?
91 Miata 1.6, Hvit, AC, Glassrute i kallesje, Startknapp, Crome skiltplate bak, Flash to pass, Tectyl, GPS, Cadence høytt, Gule Koni m/ senkefjærer, Dual tip sport-eksos, GReddy turbo kit, Redstuff-klosser + EBC Turbogroove skiver, Medl. Nr.: 391
Hvis viskose koblingen er fusked så må den byttes ut med ny, eller en overhalt en. Har hørt at det er mulig å sende den inn til overhaling, men vet ikke hvor det gjøres. På en del suzuki baleno 4x4 får vi "bytte" koblinger fra importøren. De er overhalt, byttet væsken inni. Men de viskosekoblingene er montert på mellom akselen da.
Men det burde være mulig å gjøre det samme med de som er en del av diff'n. Kan vist også bytte ut viskose væsken med andre typer viskos væsker som låser mer.
Mener å huske at det var frank ove mansåker fra hyundai auto norge som fortalte om det da jeg var på 4x4 kurs. Da viste han oss en kobling fra en 323GTR som var delt i to.
Hvilken årsmodell kommer lsd koblingen fra??? Husk at på nyere modeller var det sånn torsen lsd diff.

Mener å huske at det var frank ove mansåker fra hyundai auto norge som fortalte om det da jeg var på 4x4 kurs. Da viste han oss en kobling fra en 323GTR som var delt i to.

Hvilken årsmodell kommer lsd koblingen fra??? Husk at på nyere modeller var det sånn torsen lsd diff.
t_huseby ---> Redrider
thuseby: er torsen bedre? dyrere? På hvilken måte er den i så fall bedre? Låser den mer? lettere å sladde med eller ligge bredt med?
arildh: Kan man ikke bare fylle på ny væske og sette i nye pakninger så er den som ny?
arildh: Kan man ikke bare fylle på ny væske og sette i nye pakninger så er den som ny?
Tja, fordelen er jo at torsen diff blir slitt like mye som en helt vanlig diff da det bare er en masse drev. Altså du slipper å bytte viskose kobling eller stramme/skifte lameller. Slik jeg forstår det så sender den mest kraft til det hjulet som har best grep.
Åssen den er å drifte med vet jeg ikke.
Det er nok ikke fullt så enkelt å skifte viskose væske at man kan gjøre det selv. Koblingen er ikke til å demontere for den er hel sveiset. Tror de må borre et lite hull i hver ende for å drenere den på en måte, og når den er fylt opp banker de inn to små runde kuler i hvert hull. Kan jo ringe til mazda norge og forhøre seg litt. Folka der har nok bedre peiling på overhaling og kvalitet.
Åssen den er å drifte med vet jeg ikke.
Det er nok ikke fullt så enkelt å skifte viskose væske at man kan gjøre det selv. Koblingen er ikke til å demontere for den er hel sveiset. Tror de må borre et lite hull i hver ende for å drenere den på en måte, og når den er fylt opp banker de inn to små runde kuler i hvert hull. Kan jo ringe til mazda norge og forhøre seg litt. Folka der har nok bedre peiling på overhaling og kvalitet.
t_huseby ---> Redrider
Her står det mye bra om virkemåte og forskjeller på differ:
http://www.rallycars.com/Cars/4wd_turbo_cars.html
http://www.rallycars.com/Cars/4wd_turbo_cars.html