Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg, som så mange andre, vil ha en grommere lyd i min mx5 - har allerede dobble "poster" effektanlegg(se bilder i profilen min - kommer etter hvert), men vil ha prikken over i'en også;)
Men under mitt panser sitter det en boks jeg tror er en luftfordeler...så vidt jeg vet er denne viktig å ha der siden den sitter der!!
jeg vi ha et åpent K&N fillter eller no liknende, hva må jeg gjøre da? kan jeg bare fjerne luft-fordeleren som sitter der?? eller må den åpne filteret monteres på luftfordeleren
påforhånd takk for alle svar:):)
ps: bytting av 12år gammel soft topp selv, var IKKE lett og tok laaang tid hehe
Er jo egentlig bare til å kjøpe ett ferdig kit så blir det mye enklere for deg å skjønne montering, Kan kjøpe dette hos www.mx5parts.co.uk Eg lagde mitt selv, kjøpte ett filter og mekka litt på luftfilterboksen, fungerer heilt greit, fikk tak i takrenne bend og fikk filteret vekk fra eksos manifoil , får lite gevinst ut av å suge varm luft..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Black92 wrote:kan jeg bare fjerne luft-fordeleren som sitter der?? eller må den åpne filteret monteres på luftfordeleren
Jeg regner med du mener luftmengdemåleren som på din bil som ser ut noe sånt som denne (til venstre for det åpne koniske luftfilteret).
Denne kan ikke fjernes med mindre du investerer i et helt ny datahjerne til bilen din. Selve den store sorte plastboksen med rammefilteret i, samt snorkelen til boksen kan enkelt fjernes, og erstattes av annet luftfilter. På bildet ser du en måte å gjøre dette på, men som Mazda"Frikk" er inne på vil en helst unngå å montere det åpne luftfilteret rett over grenrøret pga. densiteten til den varme lufta.