Rebecka stakkar er begynt å gå på 3 sylindre igjen når hun er kald.
Pluggledninger og plugger er nye.
Det er dog ganske "mørkt" nede i coilhølet til ledning nummer 4, og det er den ledningen som ikke tenner. Jeg testa med tenningslampe, og det går ikke strøm gjennom firern. Det er dog rengjort skikkelig, så det er ikke skittent i den forstand nedi hølet. Det er bare slik at det ikke er blankt i metallet.
Hva kan dette være for? Coilen leverer strøm, men den når ikke frem til forbrenningskammeret, dette vet jeg 100% sikkert. Er det nok at det er litt "sotete" på kontakten? Det er jo snakk om sinnsyk spenning, så jeg vil tro det skal litt til for at det skal være for skittent til at strømmen går fra coil til pluggledning.
Tenner ikke på ene pluggen når den er kald..
Moderator: Styremedlemmer
Tenner ikke på ene pluggen når den er kald..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
Re: Tenner ikke på ene pluggen når den er kald..
Kan du ikke bare prøve å skrape det av med litt elektronikk rens? Men som du sier, litt "sotete" burde ikke være bra nok grunn til a tden ikke fyrer. Jeg anbefaler å sette coilen på tunga og prøve.LoKi wrote:Rebecka stakkar er begynt å gå på 3 sylindre igjen når hun er kald.
Pluggledninger og plugger er nye.
Det er dog ganske "mørkt" nede i coilhølet til ledning nummer 4, og det er den ledningen som ikke tenner. Jeg testa med tenningslampe, og det går ikke strøm gjennom firern. Det er dog rengjort skikkelig, så det er ikke skittent i den forstand nedi hølet. Det er bare slik at det ikke er blankt i metallet.
Hva kan dette være for? Coilen leverer strøm, men den når ikke frem til forbrenningskammeret, dette vet jeg 100% sikkert. Er det nok at det er litt "sotete" på kontakten? Det er jo snakk om sinnsyk spenning, så jeg vil tro det skal litt til for at det skal være for skittent til at strømmen går fra coil til pluggledning.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Status: Offline
Kondens og frost nedi coil er kanskje en mulighet, fyll nedi noe rødsprit eller lignende og puss rent for smuss..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Skal prøve med en ny rengjøring.
Greia er at jeg klarte å dra av pluggledninga mens bilen gikk, og jeg kan si med HELE kroppen min, at der var det strøm gitt!
Så det er ikke så skittent at det ikke står gnist ut av hølet
Greia er at jeg klarte å dra av pluggledninga mens bilen gikk, og jeg kan si med HELE kroppen min, at der var det strøm gitt!

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.
- Steinar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 560
- Status: Offline
Det hender at en plugg tar kvelden. Bytt plugger internt for å se om feilen forflytter seg.
Steinar
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
hahahahahahahahahahahahaha! hvor høy au faktor på en skala fra 1 - 10?LoKi wrote:Skal prøve med en ny rengjøring.

I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
Skal gjøre det, Steinar 
Stehu: Vil si det var en sterk 7'er. Var mest sjokket som tok meg, men det var f*** ikke digg

Stehu: Vil si det var en sterk 7'er. Var mest sjokket som tok meg, men det var f*** ikke digg

Rebecka - 1993 Perlemor
- Rakrygget snylter.
- Rakrygget snylter.