Startsperre, mulig løsning?
Moderator: Styremedlemmer
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Re: Startsperre, mulig løsning?
2004... men var litt snar ute her... ecuen sitter over føttene på førersiden... men hydraen er montert bak hanskerom og vedsiden av den er startsperreboksen...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
Re: Startsperre, mulig løsning?
Stehu wrote:Det er sikkert en lærling eller 2 der som er interessert i å gjøre noe "svart".
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 21&t=12289
Ser ikke ut som om de leverer til 2001 mod med 1,6 motor
Mvh.
PO
'92 MX-5
PO
'92 MX-5
Re: Startsperre, mulig løsning?
Skaff en som kanskje må skjøtes inn da Jeg klarer antageligvis elektriker arbeidet hvis du har deleneblackdev wrote:Stehu wrote:Det er sikkert en lærling eller 2 der som er interessert i å gjøre noe "svart".
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 21&t=12289
Ser ikke ut som om de leverer til 2001 mod med 1,6 motor
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Re: Startsperre, mulig løsning?
Jeg har slitt endel med startsperra på min 96 modell. Sperra er en veldig lur dings som ikke er lett å kople fra (det er jo hensikten med den)
Det er kommunikasjon mellom ECU og den lille boksen, slik at hvis du roter med den ene, vil den andre boksen merke det og nekte start. Tror den eksterne boksen saboterer veivfølersignalet OG bensinpumpa (det siste vet jeg ikke sikkert).
En feilkilde som jeg synes du skal sjekke er pick-up spolen i rattstammen, den som leser ut koden fra chipen i nøklene dine. Den er koplet til startsperre-boksen. Hvis spolen har en feil, har glidd litt ut av stilling, dårlig kontakt e.l., får den ikke lest koden fra nøkkelen, og da trer startsperra i funksjon. Spolen sitter rundt rattlåsen, på innsiden av plastdekslet. Er du heldig har den glidd inn, og det er bare å dytte den utover, nærmere nøkkelen.
Mange ledninger som skal ha kontakt for at det ikke sperrer - få løs konnektor og rens og spray..
Det er kommunikasjon mellom ECU og den lille boksen, slik at hvis du roter med den ene, vil den andre boksen merke det og nekte start. Tror den eksterne boksen saboterer veivfølersignalet OG bensinpumpa (det siste vet jeg ikke sikkert).
En feilkilde som jeg synes du skal sjekke er pick-up spolen i rattstammen, den som leser ut koden fra chipen i nøklene dine. Den er koplet til startsperre-boksen. Hvis spolen har en feil, har glidd litt ut av stilling, dårlig kontakt e.l., får den ikke lest koden fra nøkkelen, og da trer startsperra i funksjon. Spolen sitter rundt rattlåsen, på innsiden av plastdekslet. Er du heldig har den glidd inn, og det er bare å dytte den utover, nærmere nøkkelen.
Mange ledninger som skal ha kontakt for at det ikke sperrer - få løs konnektor og rens og spray..
- BaktusBror
- 4200 RPM
- Posts: 432
- Joined: 01 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 534
- Location: Tjøme
- Contact:
- Status: Offline
Re: Startsperre, mulig løsning?
Ja og så kom jeg på at jeg hadde en Ford som ikke ville starte, og da var det veivføleren som hadde en feil, som kom og gikk. Da jeg tok ut føleren og målte den, viste den rett motstand, men da den kom på plass igjen feilet den. Har du prøvd å bytte føler med neoen andre, for å sjekke den ut av mistanke?