Kjøpe første MX-5, hva er denne verdt..??

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

lurer på om noen kanskje har blandet lamdasonde/luftmassemåler jeg...... tror neppe noen har satt en pris på 10k for en lamdasonde... uansett hvor mange ledninger den har :)
User avatar
Christian
500 RPM
500 RPM
Posts: 71
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: Drammen
Contact:
Status: Offline

Post by Christian »

Har kjørt de siste seks åra uten katalysator .
Den løsna inne i annlegget rista den ut og har eu godkjent den 3 ganger sist på mazda for 1 mnd siden .
Etter 14 år virker ikke en katalystator alikevel og miataen går jo så lavt og fint på tomgang. så de penga kan du putte på grisen......
User avatar
Copa
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 02 Nov 2004, 01:00
Status: Offline

Post by Copa »

Har snakket med selger og fått følgende opplysninger:

- 1992mod 1600 importert fra USA 175 000km.
Inntil selger overtok bilen er servicebok fulgt (6 år siden).
Etter det er service utført av mekaniker "på si" - og foreligger derfor ikke servicbok for siste 6år.
Stått lagret uten å være i bruk i 1,5-2år nå.

- Går ujevnt ved tomgang når motoren er kald. Stabiliserer seg når den blir varm.
En ulyd som var klassifisert til å komme fra viftereima (mente det ville forsvinne ved oppsmøring)

- Dekk skjevslitt pga feil hjulvinkler/skjev spissing (ikke senket - originalt hjuloppheng)

-Wire til cruise-controll var røket

- Pga hull i kalesjen var det kommet fukt inn i kupeèn. Dette var nå tørket opp og hadde angiveligvis ikke forårsaket skade.

- Ripe/ramlet av lakk på bakre støtfanger (ikke bulk) etter annen bil hadde vært borti.
Noe parkeringsbulker (dører), men mente naturlig nok at det ikke var mer enn hva man kunne vente av såpass gammel bil.
Løst deksel under bilen (skranglet ved eksosanlegget).

-----------------------------

Hadde nok en gang satt stor pris på kommentarer til overnevnte!
Stor forskjell på deler og drift for USA-modeller kontra europeiske?

På forhånd takk,


Mvh
Jan Håvard
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Hadde kanskje vurdert andre tilbud, nok av MX-5/Miata på bruktmarkedet... :mrgreen:
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Dette er nok ikkje en bil å kjøpe vis du ikkje skal ha ett prosjekt, bil som går i amerika så er bilens km stand i miles 175000miles *1,6=280000km da er nok motor klar for overhaling, min gikk også litt uvevnt på tomgang ved kald, denne var også gått langt 320000km var dårlig komprisjon på 2 sylindrer, Girkassen er nok klar for skifte/overhaling, min må overhales det er ulyd i 5 gir.. Tror ikkje eg ville gitt meir en 20-30000.-
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Copa
0 RPM
0 RPM
Posts: 6
Joined: 02 Nov 2004, 01:00
Status: Offline

Post by Copa »

Mazdafreaks wrote: .......bil som går i amerika så er bilens km stand i miles 175000miles *1,6=280000km .....
Det er 175 000km, men er jo selvfølgelig nok det også.


Mvh
Jan Håvard
User avatar
JohnBGoode
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 134
Joined: 20 Oct 2003, 02:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by JohnBGoode »

175000 er ikeno' for en 5'er.... En oljeskvett, og du kjører 175K til :-)
91 Cl. Red, Lille Rosin Style............ :-(
94 Laguna Blue Metallic 1,8 :-)
Post Reply