
Kjøpe første MX-5, hva er denne verdt..??
Moderator: Styremedlemmer
Har snakket med selger og fått følgende opplysninger:
- 1992mod 1600 importert fra USA 175 000km.
Inntil selger overtok bilen er servicebok fulgt (6 år siden).
Etter det er service utført av mekaniker "på si" - og foreligger derfor ikke servicbok for siste 6år.
Stått lagret uten å være i bruk i 1,5-2år nå.
- Går ujevnt ved tomgang når motoren er kald. Stabiliserer seg når den blir varm.
En ulyd som var klassifisert til å komme fra viftereima (mente det ville forsvinne ved oppsmøring)
- Dekk skjevslitt pga feil hjulvinkler/skjev spissing (ikke senket - originalt hjuloppheng)
-Wire til cruise-controll var røket
- Pga hull i kalesjen var det kommet fukt inn i kupeèn. Dette var nå tørket opp og hadde angiveligvis ikke forårsaket skade.
- Ripe/ramlet av lakk på bakre støtfanger (ikke bulk) etter annen bil hadde vært borti.
Noe parkeringsbulker (dører), men mente naturlig nok at det ikke var mer enn hva man kunne vente av såpass gammel bil.
Løst deksel under bilen (skranglet ved eksosanlegget).
-----------------------------
Hadde nok en gang satt stor pris på kommentarer til overnevnte!
Stor forskjell på deler og drift for USA-modeller kontra europeiske?
På forhånd takk,
Mvh
Jan Håvard
- 1992mod 1600 importert fra USA 175 000km.
Inntil selger overtok bilen er servicebok fulgt (6 år siden).
Etter det er service utført av mekaniker "på si" - og foreligger derfor ikke servicbok for siste 6år.
Stått lagret uten å være i bruk i 1,5-2år nå.
- Går ujevnt ved tomgang når motoren er kald. Stabiliserer seg når den blir varm.
En ulyd som var klassifisert til å komme fra viftereima (mente det ville forsvinne ved oppsmøring)
- Dekk skjevslitt pga feil hjulvinkler/skjev spissing (ikke senket - originalt hjuloppheng)
-Wire til cruise-controll var røket
- Pga hull i kalesjen var det kommet fukt inn i kupeèn. Dette var nå tørket opp og hadde angiveligvis ikke forårsaket skade.
- Ripe/ramlet av lakk på bakre støtfanger (ikke bulk) etter annen bil hadde vært borti.
Noe parkeringsbulker (dører), men mente naturlig nok at det ikke var mer enn hva man kunne vente av såpass gammel bil.
Løst deksel under bilen (skranglet ved eksosanlegget).
-----------------------------
Hadde nok en gang satt stor pris på kommentarer til overnevnte!
Stor forskjell på deler og drift for USA-modeller kontra europeiske?
På forhånd takk,
Mvh
Jan Håvard
-
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Dette er nok ikkje en bil å kjøpe vis du ikkje skal ha ett prosjekt, bil som går i amerika så er bilens km stand i miles 175000miles *1,6=280000km da er nok motor klar for overhaling, min gikk også litt uvevnt på tomgang ved kald, denne var også gått langt 320000km var dårlig komprisjon på 2 sylindrer, Girkassen er nok klar for skifte/overhaling, min må overhales det er ulyd i 5 gir.. Tror ikkje eg ville gitt meir en 20-30000.-
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- JohnBGoode
- 1000 RPM
- Posts: 134
- Joined: 20 Oct 2003, 02:00
- Location: Sandefjord
- Status: Offline