Samarbeid med Norsk Sportsvogn Klubb

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Harald
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Re:

Post by Harald »

Rudolf wrote:
Vidar wrote:Er det slik at vi får medlemspris på NSK sine banedager med MX5 klubb kortet ?
Nei !
Men vi jobber med å få en "spesialordning" på et av heldags-arrangementene til NSK i år.
Tanken var å lage et opplegg for de som vil prøve seg på bane, men ikke nødvendigvis ønsker å kjøre en hel dag.
Jeg kan tenke meg at vi begrenser til et tidsrom på mellom en og to timer der vi slipper utpå "debutantene" og der de får et eget førermøte i forkant.
Det vil sikkert være lurt med noen runder der vi følger Safety-car for å lære litt sporvalg etc.
Kunne også tenke meg noen til å hjelpe til med å skru sammen opplegget.
De må være medlem av klubben vår (og gjerne også NSK).
Ta kontakt.

Erik
Er allerede kjipt nok å vente på lisensierte biler på nsk treff. om man ikke skal vente på en gjeng biler, som absolutt kunne kjørt sammen med resten av bilene.. snakker man om 1-2 timer avbrekk fra vanlig kjøring, for at en gjeng pysete mx5 eiere skal dasse rundt. så blir mx5 klubben brått kjempepopulær :D må isåfall være blandet med vanlig kjøring, og da er man akurat like langt og man kan likegodt bli med på vanlig førermøte, evnt fått til et utvidet førermøte med mer vekt på ting for helt ferske førere.. og så kjøre den normale kjøringa.. det blir neppe noe stort press av mx5er på dette her uansett (utfra hva man har sett av intresse tidligere). og det er ikke noe problem å få med mer erfarne førere selv på en av de normale NSK banekjøringene..
det er nok opptil flere av oss mx5 eiere som er villig til både å ha med helt ferske folk i egen bil, og bli med i andres biler som instruktør. Dette er noe ihvertfall jeg har testet opptil flere ganger, med veldig bra tilbakemeldinger fra de som har prøvd. AOB overlevde også :P og fikk veldig fort flyt på kjøringa og rundetidene stupte like fort som selvtillitten gikk opp :)

NSK banekjøringene er som sagt veldig ryddige sted å lære seg å kjøre på bane..
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 627

Post by Rudolf »

Harald wrote: Er allerede kjipt nok å vente på lisensierte biler på nsk treff. om man ikke skal vente på en gjeng biler, som absolutt kunne kjørt sammen med resten av bilene.. snakker man om 1-2 timer avbrekk fra vanlig kjøring, for at en gjeng pysete mx5 eiere skal dasse rundt. så blir mx5 klubben brått kjempepopulær :D
...
Hvem har sagt at de andre skal vente og at vi skal ha banen for oss selv ???
Ikke jeg.
Dessuten sier jeg at dette opplegget ikke er ferdig enda.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Re: Samarbeid med Norsk Sportsvogn Klubb

Post by Harald »

du trenger ikke ta den tonen med masse ??? osv erik :P Bare syntes det virket som om det var tanken utfra det du skrev. med "pacecar" etc. forskjellen på det du foreslår da, og normal banekjøring er jo da isåfall minimal,om det ikke er adskilt fra resten, og dermed poengløst.
Helt for et skikkelig førermøte med noe utvidet teori for de som vil ha det. resten blir jo som vanlig.. som fungerer utmerket.. er min mening som NSK medlem ihvertfall :)
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Vet ikke om jeg tør å stille spørsmål ved dette, siden tonen er så livlig og fin.

Utvidet teori er jeg helt enig i, men vitsen med å kjøre n00bie-runs forsvinner vel når det er normal kjøring på banen? Og de blir vel fort i veien for resten med pacecar..?
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Vidar
Moderator
Moderator
Medlemsnummer: 249

Post by Vidar »

LoKi wrote:Vet ikke om jeg tør å stille spørsmål ved dette, siden tonen er så livlig og fin.

Utvidet teori er jeg helt enig i, men vitsen med å kjøre n00bie-runs forsvinner vel når det er normal kjøring på banen? Og de blir vel fort i veien for resten med pacecar..?
Er det noe vits i at du stiller spørsmål, du skal jo spille fotball alikevel :p

Tror nok en n00b har større utbytte av et utvidet teorikurs og at en 1337 er med som passasjer/kjørelærer..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Vidar wrote:
LoKi wrote:Vet ikke om jeg tør å stille spørsmål ved dette, siden tonen er så livlig og fin.

Er det noe vits i at du stiller spørsmål, du skal jo spille fotball alikevel :p

Tror nok en n00b har større utbytte av et utvidet teorikurs og at en 1337 er med som passasjer/kjørelærer..
Sant, beklager. :D
Men nå har jeg nesten brukket en finger, så blir ikke no trening på en stund, så da kan jeg drive med bil :mrgreen:

On topic, +1 til Vidar. Jeg kommer i hvert fall til å sitte på/ha noen med når jeg setter min første sorte stripe på en bane.
Rebecka - 1993 Perlemor

- Rakrygget snylter.
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 627

Post by Rudolf »

I første innlegg her så sa jeg:
Prisen vil bli tilpasset "nybegynnere" og vi skal prøve å lage en "pakke-løsning".
Dette var også et viktig poeng da vi diskuterte temaet på forrige medlemsmøte.

Altså:
En av hovedgrunnene til at vi lager et opplegg er å få ned prisen.
Derfor blir det begrenset tid for de som benytter seg av "pakka" (naturlig nok).
Vanlig pris er på kr. 1000,- og det er denne jeg forsøker å få lavere for de som bare vil prøve seg noen timer.

Hvis noen synes det er dumt, så er det jo fritt fram for å betale full pris.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
knekten
7200 RPM
7200 RPM

Post by knekten »

Hvis det blir en nybegynner pakke, så er ihvertfall jeg med.. 8)
Hilsen Knekten
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Re:

Post by LoKi »

Rudolf wrote:I første innlegg her så sa jeg:
Prisen vil bli tilpasset "nybegynnere" og vi skal prøve å lage en "pakke-løsning".
Dette var også et viktig poeng da vi diskuterte temaet på forrige medlemsmøte.

Altså:
En av hovedgrunnene til at vi lager et opplegg er å få ned prisen.
Derfor blir det begrenset tid for de som benytter seg av "pakka" (naturlig nok).
Vanlig pris er på kr. 1000,- og det er denne jeg forsøker å få lavere for de som bare vil prøve seg noen timer.

Erik
Helt med på den, Erik. Glimrende initiativ, og en flott måte å dra flere inn for å bli hekta.
Største bakdelen med diskusjonsfora er at det er fort gjort å bli misforstått ;)
Rebecka - 1993 Perlemor

- Rakrygget snylter.
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM

Post by Kjakan »

Nå er ikke banekjøring akkurat rakettforskning heller da. MX5-eiere burde ikke ha problemer med å bli hivd ut i et tilfeldig heat så lenge man kan flaggregler og har normal folkeskikk. Er muligens best og bare integrere seg med andre bilmerker istedenfor å skille seg ut med egne opplegg så lenge NSK er villig til å dele banen med mx5-sjåførene.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Medlemsnummer: 282

Re:

Post by AJF »

Rudolf wrote: Vanlig pris er på kr. 1000,- og det er denne jeg forsøker å få lavere for de som bare vil prøve seg noen timer.

Erik
Vet ikke om NSK har endret på prisen i år? De de siste sesongene har det kostet 600kr for NSK medlemer og 1000kr for ikke medlemer. Medlemskap i NSK koster 400kr og da har en altså hittil kunnet kjøre for 600kr pr treff.

Vet også at trackday.no denne sesongen tar 600kr for å kjøre på Rudskogen..
Post Reply