Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Emilio@949Racing bremset en NB han bruker til utleie og fikk 20 hester (!) ekstra med JDM/Euro spec NB innsugsmanifoil og AEM sprut.
Bremsepapirene viser 175 hester men basert på baseline runs er det mer reelle 160whp (tidligere 140 whp) og 190 NM.
Det er jo sinnsykt bra for de modifiseringene som er gjort på denne bilen. 50-60 bakhjulshester ekstra uten overlading og de utfordringene det medfører.
Utrolig kult at 2001 Sport innsuget utgjør så mye da det sitter en slik på min bil nå
Mods:
01+ bottom end with 10.0:1 compression
99 head, mildly ported
BP5A intake cam
AEM ECU
Racing beat header
2.5" race exhaust with Racing Beat muffler (quiet enough for Laguna Seca).
Cold air intake
M-Tuned coolant reroute
32mm CSF radiator - distilled water and water wetter only
Amsoil 5-30
er litt trøtt så skjønner ikke helt hva han sammenlikner med her.
er det alle modsene som er listet opp som til sammen ga han 20hp over en standard 1.8l eller er det kun innsuget og aem sprut som ga 20hp over en alerede modifisert 1.8l?
hadde vært artig å sett dette mot ITB. ITB er jo i teorien det som gir mest hester, men det er jo sjelden så enkelt.
ville vel kanskje tro at det var aem sprutet som ga mesteparten av de 20ekstra hestene her. syntes det virker litt rart at det skal være så stor forskjell på innsugene, men kan jo selvfølgelig stemme
Forskjellen blir såklart større når det er andre mods på motor i utgangspunktet. AEM er de beste luftinnsugene på mange biler pga. de gjør jobben skikkelig og ikke bare smeller inn et svært filter med random rør dim osv.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
biXen wrote:Forskjellen blir såklart større når det er andre mods på motor i utgangspunktet. AEM er de beste luftinnsugene på mange biler pga. de gjør jobben skikkelig og ikke bare smeller inn et svært filter med random rør dim osv.
hva slags filter som sitter på bilen, utgjør i de fleste tilfeller marginale forskjeller,sammenlignet med forskjellen forskjellige innsug og idette tilfellet bytte av motorstyring for å ta nytte av hele pakka.
bra filter og innsugsrør løsninger skader ikke uansett. men her var nok ikke filtergreier mest utslagsgivende.. var vel knapt nevnt i spec lista engang ?
kam, porting, vettugt valg av innsug, og motorstyring gjorde nok susen på denne
enig med arild.. denne må være gøyal å kjøre for å være na motor.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Stemmer det, blingsa, men likefullt andre mods som er mest grunn til store utslag når man da også har sprut/endringer nærmere motor. Var vel det jeg sikta til i hovedsak.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Og dynotall er veldig forskjellig fra dyno til dyno, for å sjekke hvor mye de lager vs hverandre må de på samma dyno med samme luft temp, høyde over havet, etc.
Og dynotall er veldig forskjellig fra dyno til dyno, for å sjekke hvor mye de lager vs hverandre må de på samma dyno med samme luft temp, høyde over havet, etc.
dynoen til fm står vel høyt oppi fjella og om jeg ikke husker feil er såpass høyt at ting oppfører seg annerledes når det kommer ned i lavlandet igjen.. benk systemet til fm, er samme som jeg har hatt min på, og de sies å være relativt strenge.. ville overaske meg om den 2.0 motorn ble frakjørt av 949motor egentlig. på samme sted/tid
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''