Ulyd fra motor

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

biXen
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 999
Status: Offline

Re: Ulyd fra motor

Post by biXen »

Hvis all olja fra min bil forsvinner på 3 dager uten jeg aner hvorfor så sitter jeg neppe og varmer opp motoren og lytter etter lyder. Da tar jeg grep for å røske opp alt og finne ut hva som er grunnen ;) Jeg hadde ihvertfall ikke kjørt den.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 642

Post by mussa »

Menneh, all olje borte på 3 dager ja.. Det var drygt.. Hvis kjølevann er ok, og ikke noe lekkasje under bilen på bakken så forbrennes all olje da.. Et sted må jo olja gå.. Hehe.. Da blir det blårøyk, og med de mengdene på den korte tiden så må det røyke noe helt jæ.... Min første bil forbrant 3 liter olje per måned, og det røyka BRA, stort sett hele tiden.. Kjørte den tørr og fikk ganske umiddelbart rådebank, endte en stund senere med hull i blokka..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
LoKi
7200 RPM
7200 RPM

Post by LoKi »

Må stemme i her, om olja di forsvinner på 3 dager, så er det noe VELDIG galt.

Du snakker om røyk fra eksosen, og hvis olja er borte og det ryker hvitt fra eksosen din, så er det tydelig at det er kontakt mellom forbrenning/smøring/kjøling.

Siden du allerede har skjært motoren har du da to valg, overhaling eller bytting :P
Hvis du velger å overhale, så må du bytte råder + alt annet som er skjært, og ta -alle- pakninger og foringer og tetninger og slitedeler som er i motoren.
Jeg har begrenset kunnskap om motorinnmat, men det stinker blåste tetninger/pakninger av symptomer og skjæring. (Regner med du hadde sett om det var en pøl med olje under bilen, så jeg utelukker bunnpanna)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply