Bytte diff.. men til hva?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
mariusba
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 17 Dec 2008, 11:52
Medlemsnummer: 854
Location: Askim, Norvègé
Status: Offline

Bytte diff.. men til hva?

Post by mariusba »

Vel, skal man bytte ting burde man gjøre det ordentlig, mener nå jeg..

Har jo min røde med litt gReddy ++

Skal jeg ha diff, hva burde jeg gå for?

Ser man har Torsen og Open på de jeg finner "abroad".. sikkert flere, men hva velger jeg for å være sikker på at det skal holde for meg i fremtiden?

Kjører egentlig bare de turene jeg kan, nå som barn nummer to kom har jeg ikke mange muligheter.. ikke noe autox, ikke drag.. bare for gleden :)
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Re: Bytte diff.. men til hva?

Post by Miatapowers »

Eg kjøpte standard åpen når eg byttet, den funket for meg, kunne gjerne leke litt også, var kun de tette piruetter eg ikke fikk til. men kunne sladde/drifte om eg ville det.. Men hadde eg funnet billig torsen så hadde eg kjøpt det, men kom unda med 1300kr for komplett diff med akslinger i sverige.. solgte foresten min originale 1,6 diff for 2500 med akslinger..
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Adrian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 452
Joined: 13 Sep 2009, 00:50
Location: Nord for Bergen
Status: Offline

Re: Bytte diff.. men til hva?

Post by Adrian »

Vil vel tippe at stor åpen diff er vesentlig billigere enn Torsen, av obvious reasons.. Men tåler den store åpne diffen like mye(eller tilnærmet)?
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Bytte diff.. men til hva?

Post by Harald »

så lenge det er store huset. så tåler den alt man klarer å gi den med mx5,mer eller mindre.. men er ikke dumt å ha torsen om man får tak i en.. bedre å kjøre med. torsen også har svakheter, og over 400hk så er det ikke ideelt lenger.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
mariusba
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 17 Dec 2008, 11:52
Medlemsnummer: 854
Location: Askim, Norvègé
Status: Offline

Re: Bytte diff.. men til hva?

Post by mariusba »

Hva er det negative med en slik torsen..? Jeg kan jo svært lite om lite.. men ser at torsen mister litt av virkemåten når ene hjulet ikke har bakkekontakt.. det skjer jo sjelden meg, hehe!

Og sånn sett kan det holde med en 1.8 diff..? Stemmer det at 94+ også har en større diff på 1.6..?

Og hva skaffer man når man krysser ca 400? Ikke det at jeg skal det, men moro å vite :-)
'91 Rød - gReddy @ nok til å holde meg under 15% og ha korrekt avgass - FMIC - stygge seter - LSD - Rota JSPL 16" - 205/45 Falken - KYB AGX - HR Springs - Xplod+Focal
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Re: Bytte diff.. men til hva?

Post by inglar »

mariusba wrote:Og hva skaffer man når man krysser ca 400? Ikke det at jeg skal det, men moro å vite :-)
OS Giken
Post Reply