SS2 Gardermoen 2010

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 366
Joined: 10 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 764
Location: Slemmestad
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by Fatboy »

Det er ikke så farlig med at Hauken er i veien for meg, men at en fu**ings honda raller fra meg er uaktuelt.

Ergo har jeg gått til det tiltak å ta en 4-hjuls kontroll på kjerra. Så nå har jeg gtt fra positiv til negativ camber? Bør hjelpe LITT på i alle fall.

Men det blir vel rally med 1,6 videre utover i sesongen. Mer morro, selv om det kanskje går litt saktere :D
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by Hauk »

Den Hondaen er visstnok "bare" en 90-hester. Scary shit. Kudos til føreren...

Edit: og den camber-forandringa kommer du til å merke. Ble det factory-settings, eller noe verre?
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
Fatboy
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 366
Joined: 10 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 764
Location: Slemmestad
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by Fatboy »

Jeg brukte FM sitt opsett. Antar det funker til både hverdags og fest.

Front
Caster: 5.0 degrees
Camber: 1.0 degrees negative
Toe: 1/16" total (1/32" per side)

Rear
Camber: 1.5 degrees negative
Toe: 1/16" total (1/32" per side)
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by DrHolm »

Takk til alle som deltok og som var og titta. :)
Var en kald dag, men fyttirakkern å digg det var å komme i gang igjen!!

Fikk selv ut litt damp i Sport'n til madammen på slutten av dagen. Følte meg på en måte noen kilo lettere. :D

Vi skal forresten bestille noe anna enn snø til neste gang.. Beklager det der..
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
erikxedge
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 353
Joined: 06 May 2009, 00:26
Location: Fjellfoten
Contact:
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by erikxedge »

DrHolm wrote:Vi skal forresten bestille noe anna enn snø til neste gang.. Beklager det der..
Sikker på at det var snø og ikke aske...? :p
Medl.nr 808
00 Mx-5 NB

Biler har 2 seter. Alt annet kalles buss.
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by Kolbotn »

Hauk wrote:Den Hondaen er visstnok "bare" en 90-hester. Scary shit. Kudos til føreren...

Edit: og den camber-forandringa kommer du til å merke. Ble det factory-settings, eller noe verre?
helt korrekt, er en 90 hk civic!
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by arildh »

Den andre Civicen som hadde raskeste tid er vel en klasse 4. bil ? De sa 300 hk og den er vel ikke over 1200 kg ?
Uansett bra kjøring av Civicene og den Z3 Coupe saken.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: SS2 Gardermoen 2010

Post by DrHolm »

arildh wrote:Den andre Civicen som hadde raskeste tid er vel en klasse 4. bil ? De sa 300 hk og den er vel ikke over 1200 kg ?
Uansett bra kjøring av Civicene og den Z3 Coupe saken.
Er en Kl.3 bil, usikker på hvor mye han har henta ut av den? En veldig dyktig sjåfør er han i hvertfall.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Post Reply