Kalesje fra 99+ til 1989+

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Kalesje fra 99+ til 1989+

Post by Mazdafreaks »

Noen som vet om en kan bruke en kalesje fra nb til na, eventuelt vet hva som må gjøres for å få dette til å passe... Siden hardtop passer så regner eg nesten med at dette burde la seg gjøre...Har en billig lite brukt på hånd...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Det er mange i USA som har gjort den konverteringen. MEN, de tar med hele rammeverket fra M2 utgaven. Jeg vet ikke om det er så helt enkelt å få kalesjen til M2 festet på rammeverket til M1.

Dette var nok mer vanlig å gjøre før produsenter som bl.a. Cabrio world kom med no-zip utgaver med glassbakrute til M1.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

det er riktig som det sies der....for å bytte cab fra NB til NA må du bytte hele rammen til cab'en.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Post Reply