Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hei
Jeg har MX-5, 1990 mod. Ser at Oljelampen ikke lyser når jeg vrir om tenningen ( det er olje på motoren). Har prøvd å sjekke sikringene men ser ikke noen som må byttes... Er det noen som har tips om hva som kan være feil? Vet ikke det evt. er en sensor som må byttes kanskje? Har prøvd å lese i verkstedhåndboka men det er ikke så lett å finne noe om det emnet. Noen tips? )
En av de største "problemene" med motorene på MX5'ene er at de kjøres tom for olje, nettopp fordi du aldri får vite hvor mye olje det er på motoren om du ikke peiler den med pinnen.
Det finnes ingen varsling
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
LoKi wrote:En av de største "problemene" med motorene på MX5'ene er at de kjøres tom for olje, nettopp fordi du aldri får vite hvor mye olje det er på motoren om du ikke peiler den med pinnen.
Det finnes ingen varsling
Varsler vel bedre med oljetrykk måler kontra en kokset trykkbryter så sier ifra når motoren er allerede graps, en oljetrykk bryter slår vel inn ved rundt 0,2bar, noe så sier at toppen allerede er tørrkjørt.. nei som eg sier alltid, sjekk minumum engang per fylling av bensin..
De gangene jeg har hatt behov for å fylle på olje har jeg egentlig ikke sett noe unormalt på oljetrykket, så jeg vil nå anbefale å peile olje regelmessig! Mistenker at det begynner å bli lovlig lite olje når oljetrykket faller??
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack
mussa wrote:De gangene jeg har hatt behov for å fylle på olje har jeg egentlig ikke sett noe unormalt på oljetrykket, så jeg vil nå anbefale å peile olje regelmessig! Mistenker at det begynner å bli lovlig lite olje når oljetrykket faller??
Da min begynner å endre seg er jeg midt på olje pinnen, men som mussa skriver: sjekk nivået regelmessig
StianOppistov wrote:Varsler vel bedre med oljetrykk måler kontra en kokset trykkbryter så sier ifra når motoren er allerede graps, en oljetrykk bryter slår vel inn ved rundt 0,2bar, noe så sier at toppen allerede er tørrkjørt.. nei som eg sier alltid, sjekk minumum engang per fylling av bensin..
Du og trådstarter er jo så heldige at dere faktisk har en ordentlig oljetrykksmåler (eller kanskje ikke? se http://www.miata.net/garage/opg_diagnostics/index.html), "idiotmåleren" som kom i 95 er jo rett og slett en trykkbryter koblet til oljetrykksviseren som da viser enten null eller en fast verdi. Hadde vært bedre med en lampe i stedet for denne, spør du meg. NC har vel "ordentlig" måler/instrument i tillegg til lampe, har den ikke?
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport