Vi var og testet en 1,6 bensin nedi Moss, mest for å sjekke ut de faktiske forhold rundt bakovervendte ISOfix-seter, og det gikk greit. F.eks Golf klarer det ikke. (Selv ikke en 2009 BMW 520 som jeg tilfeldigvis var borti en gang).
1,6ern ga meg litt "meh"-feeling effektmessig. Ble ikke akkurat tunnel-syn i aksellerasjonsfila ut på E6en. Bilen var litt "løen" også, småvinglete, slitt clutch, dårlige dempere etc. Move on.
Denne prosessen har vel pågått i ett par-tre måneder, og jeg har hele tiden vært klar over de tre-fire 2.0 Sportene som har ligget på finn. Nevnt dem ved flere anledninger, men blitt sånn passe nedstemt hver gang. Men bare for å få den ut av blodet dro vi ned til en forhandler i Askim å så på en som nylig var satt ned noe.
Noe helt annet. En ting er nå motoren; 150 hk & 188 Nm vs 105 hk & 155-ish Nm, men det virker å være annen klasse på girkasse, understell og bremser. Mulig disse to var i hver sin ende av "velholdt-skalaen". Dette var noe annet i aksellerasjonsfila på motorveien ja. Blackouts og en klokke som gikk tre sek for sakte da jeg parkerte utenfor forhandleren.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jeg tror vekta er på 1260 kg. Kanskje mindre.
Vel, det endte med handshake og signering. 2004 2.0 Sport, 60900 km. Stod til ~175K for etpar uker siden. Endte på 160K nøkkelklar med ymse garantier (standard 3 mnds garanti + 3 år på motor, kasse og drivverk). Påslaget fra en tilsvarende 1,6 hos forhandlere ble på rundt 20-25 lapper, sånn ca. En tulling som meg synes jo selvsagt det er verdt det 100%.
![Image](http://cache.finn.no/mmo/2010/10/7/9/247/878/89_-584383278.jpg)
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24787889
Kjedelig farge, men utvalget blant 2-literene er minimalt.
Baklysa: Hmmm. Det er faktisk OEM Mazda LED-lys fra 2004, men det spørs vel om de har bært alderen noe bra. Ikke fått studert dem noe videre. Får bilen uti uka en gang.