Fuiji Racing og annet ymse.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 927
Status: Offline

Fuiji Racing og annet ymse.

Post by Tonny_B »

Holder på å "planlegger" hvordan jeg skal ha mx5en/miataen motormessig.
Forige mx5 ble det veldig fokusert på utsendet først, så kom jeg ikke lengere enn med nettopp det. :lol:
Så denne gang, lar jeg utsenedet stå slik det er når jeg kjøper bilen, for å ta understell og motor først.

I den sammenheng driver jeg å leter etter Fuiji-Racing si internettside, for å finne noen ITB's.
Har letet i noen dager nå, menm blir bare henvist til Youtube og Div andre sider for bilder etc av innstallerte sett.

Man har vel andre muligheter også, som Marhuhamotors (Husket jeg rett ?) men hvordan er de performancemessig i forhold til
fuiji sine ITB?
Også husker jeg det var noe med at hvis man skulle ha kvassere kammer, så måtte man gjøre noe med toppen? Da det var noe med løftelengden som ikke gikk så bra? Hvor kvasse kammer KAN man ha uten å gjøre det inngrepet?

Hva anbefaler dere ang ECU? Er Ms-Pnp ett godt valg? eller er det noen andre som dere anbefaler mere?

Siden jeg ikke har handla bil enda, så vet jeg ikke om jeg blir å ende med 1,6 eller 1,8. Så dette er bare sånn planleggingsfase enda. Håper selvfølgelig å ende med en 1.8. (Kommer vel an på tolmodigheten min , kor lenge orker jeg å vente på ett bra eksemplar :lol: )
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489
Vegard
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 0

Re: Fuiji Racing og annet ymse.

Post by Vegard »

Hei Fuji racing er lagt ned, var en mulighet for at han skulle selge ut det lille han hadde, men det var 1 år siden og har ikke hørt noe nytt fra han.

Jenvey ser ut til å være ditt beste valg for ferdig kit, de har 1.8 NA (NB er jeg ikke sikker, har ikke sett etter) klart, og 1.6 er vel på vei. Dette finner du mer info på gjennom Jenvey.
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM

Post by nope-mx5 »

Sjekk litt på mx5nutz, er info om Jenvey kit fra England.
Ser meget bra ut, og til en virkelig fin pris.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM

Post by Tonny_B »

Takker for info :) Mail er sendt til de.
Harald
7200 RPM
7200 RPM

Post by Harald »

du kjøper selvsagt 1.8 om du har noen planer om trim, delvis pga riktig bakdiff, delvis pga den rett og slett har litt mer volum, og mer tilgjengelige deler.

effekten du ender med tilslutt styres i stor grad av valget du tar på kammer. maruha er good shit, kjører maruha kammer i min feks. men jeg har relativt snille kammer( f cam om du sjekker på sidene deres). anbefaler å gå endel sintere på kam om du skal ha en virkelig gøyal motor med na oppsett. men da kommer fort kravet om mekaniske løftere, andre fjærer osv osv.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM

Post by Tonny_B »

Tenkte å ha ganske så vasse kammer, og da selvf stivere fjærer og mekaniske løftere, men synes å huske fra sist gang jeg hadde den tanken, at det var noen som fortalte meg at man må gjøre andre inngrep på selve toppen for at det skulle gå?
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Jenvey ser gull ut. Modulbasert mht. lengder på runnere og OEM look om man går for plenum.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... ey#p143668
Om du er rik så kjøper du Maruha eller Autoexe headers og en heftig kam.

ImageImage

Og så til slutt når du er frustrert over hvor lite hester du fikk kjøper du en Rotrex C30 kompressor. N/A trim gjelder for kompressor også.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
arildh
7200 RPM
7200 RPM

Post by arildh »

Nhøice,
Med så bra musikk må jo produktet være bra også.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM

Post by Tonny_B »

Så ikke så dumme ut de Jenvery ITBene, og prisen var jo ikke noe å klage på heller :D Hva kan årsaken være at fuiji R skulle ha over 20k for kammer og ITBene da?
Hvor vasse kammer anbefaler dere? Blir å bruke bilen til hverdags også, ikke bare på bane. 274' ? Eller blir det for vasst?
Kompressor frister det også, men blir evt senere.
petterbw

Post by petterbw »

Mener å huske at de putta 300graders kammer i fuji'en. Var visst helt kjørbart. Men viktig å ha et skikkelig Datasprut.

Ps. Er visst noe volvo Ventilfjærer som skal være en del stivere som en kan bruke, hvis budsjettet blir trangt
Tonny_B
7200 RPM
7200 RPM

Post by Tonny_B »

petterbw wrote:Mener å huske at de putta 300graders kammer i fuji'en. Var visst helt kjørbart. Men viktig å ha et skikkelig Datasprut.

Ps. Er visst noe volvo Ventilfjærer som skal være en del stivere som en kan bruke, hvis budsjettet blir trangt
Såppas å ja :) Husker jeg hadde 304 på en gammel opel jeg hadde, og det hakklet godt ja..
Får man kjøpt 300 til mazda da? Synes jeg bare fann 274 den gangen jeg lette etter kvassere kammer.
Post Reply