Her snakker vi vektreduksjon.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3042
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Her snakker vi vektreduksjon.

Post by Hauk »

Mål for den kommende NDen; vekt rundt 800 kg.

http://www.autoblog.com/2011/06/08/mazd ... l-comments
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Her snakker vi vektreduksjon.

Post by biXen »

Heftig mål. Ifølge en annen artikkel om en kommende RX var noe av grunnen til NC sin oppfeting at den delte mye av plattformen til RX-8.

Denne gang blir det jo motsatt (om det i det hele tatt blir noen ny RX) så da bør det ihvertfall være håp. Liker filosofien med lite vekt.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Her snakker vi vektreduksjon.

Post by jallatralla »

Blir imponert om de klarer dette, og samtidig seiler bra gjennom NCAP etc.
2001 1.6 NBFL
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Her snakker vi vektreduksjon.

Post by DrHolm »

Blir spennede å se utviklinga på dette!
Mazda satser knallhardt på å være anderledes, og det liker jeg. :D
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Tee-Zee
500 RPM
500 RPM
Posts: 58
Joined: 26 Feb 2010, 19:08
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Her snakker vi vektreduksjon.

Post by Tee-Zee »

Jeg tror ikke de klarer 800 kilo, men jeg er mer enn fornøyd om de klarer å få den under 1000.
'98 MX-5 1,6
Post Reply